اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

موافقت با تاسیس 3 مدرسه علمیه خواهران در کشور

خبرگزاری فارس: معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از صدور موافقت اصولی شورای گسترش حوزه‌های علمیه با راه‌اندازی سه مدرسه علمیه خواهران جدید در کشور خبر داد.

موافقت با تاسیس 3 مدرسه علمیه خواهران در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان اظهار داشت: دو مورد از این مدارس علمیه در شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز و یک مورد در شهر منوجان در استان کرمان قرار دارد.

وی یادآور شد: موافقت اصولی این مدارس علمیه در جلسات 80 و 83 شورای گسترش حوزه‌های علمیه صادر شده است.

معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران این مدارس علمیه را شامل مدرسه علمیه الزهرا(س) در شهر منوجان استان کرمان با تقاضای حجت‌الاسلام مهدی بهره‌مند، مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز با تقاضای حجت‌الاسلام محمدتقی ناطقی و مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز با تقاضای حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان تاسیس مدارس علمیه خواهران درخواست خود را در این مورد به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌کنند ادامه داد: پس از بررسی این درخواست و تشکیل پرونده در مورد آن، پرونده به شورای گسترش حوزه‌های علمیه ارسال می‌شود.

ابراهیمیان شرایط لازم برای صدور موافقت اصولی تاسیس مدارس علمیه خواهران را نیاز منطقه به مدرسه علمیه و واجد شرایط بودن متقاضی دانست و افزود: در صورت احراز این شرایط موافقت اصولی تاسیس صادر می‌شود تا متقاضی شرایط آیین‌نامه‌ای تاسیس و توسعه مدارس علمیه را فراهم کند که در این صورت مجوز موقت فعالیت دو ساله صادر می‌شود و در غیر این صورت موافقت اصولی باطل می‌شود.

وی یادآور شد: مجوز دائم مدارس علمیه توسط شورای گسترش حوزه‌های علمیه، بر اساس تقاضای مؤسس و نتایج ارزیابی عملکرد مدرسه علمیه که طبق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها صادر می‌شود، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول