اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

300 هزار نفر باید آموزش‌های امداد و نجات ببینند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: تا پایان برنامه پنج‌ساله توسعه باید 300 هزار نفر دوره‌های آموزشی امداد و نجات را بگذرانند.

300 هزار نفر باید آموزش‌های امداد و نجات ببینند

یحیی زینالپور فتاحی امروز در حاشیه همایش مربیان امداد و نجات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ارتقای مهارت‌های امدادگران و اقشار مختلف جامعه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال محسوب می‌شود؛ به طوری که در این زمینه به طور مستمر تلاش خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال جدید به موضوع آموزش بیشتر توجه خواهد شد، تصریح کرد: برای ارتقای سطح کمی و کیفی مهارت‌های افراد فعال در این عرصه به طور دقیق برنامه‌ریزی شده و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرده‌ایم تا از طریق افزایش سطح مهارت‌ها و میزان بهره‌وری نیز ارتقا پیدا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از سازمان‌های معتبر بین‌المللی در طول تحقیقاتی که انجام داده این موضوع را اعلام کرده است که 90 درصد امور مربوط به امداد و نجات هنگام بروز سوانح توسط مردم انجام می‌شود‌ پس این مسئله اهمیت آشناشدن مردم با روش‌های کمک‌های اولیه را بیش از بیش مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نهضت آموزش مربی در استان آغاز خواهد شد، ادامه داد: باید به طور دقیق برنامه‌ریزی شود تا ضمن اینکه مربیان جدید آموزش می‌دهیم، مهارت‌ها و قابلیت‌های مربیان فعلی را نیز افزایش دهیم تا این دو قشر کنار یکدیگر هنگام بروز سوانح به مردم یاری برسانند.

زینالپور به لزوم همکاری رسانه‌های جمعی در این ارتباط اشاره کرد و گفت: برای اینکه اقشار مختلف مردم در یادگرفتن مهارت‌های امداد و نجات از هلال احمر متقاضی شده و به اهمیت این موضوع واقف شوند، رسانه‌های جمعی باید در این حوزه اهتمام ورزند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار داشت: تا پایان سال 1394 باید 300هزار نفر آموزش‌های عمومی را در زمینه امداد و نجات دریافت کنند لذا برای اینکه این میزان آموزش در جامعه تحقق پیدا کند باید همه کمر همت ببندند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول