اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان بوشهر:

نقش هنرمندان در تحقق شعار تولید ملی پررنگ است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان نقش تاثیرگذار و پررنگی در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در جامعه دارند.

نقش هنرمندان در تحقق شعار تولید ملی پررنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید یونس محمدی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر محلی سنگار افتو در دیلم اظهار داشت: هنرمندان باید در سال تولید ملی در راستای شناسایی و معرفی تخصص و توانمندی‎های جامعه به مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اهمیت به زبان و گویش محلی باید در کنار فعالیت‎های فرهنگی و هنری به عنوان یک اصل و ضرورت لحاظ شود و شاعران باید جنبه‎های مذهبی و اسلامی را به مخاطب منتقل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تقدیر از دست‌اندرکاران و ارگان‎های همکاری کننده در این رویداد فرهنگی افزود: هنرمندان باید از قلم و بیان خود در راستای اهداف متعال اسلام بهره ببرند.

فرماندار دیلم نیز در این آیین با اشاره به گرامیداشت سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش هنرمندان را در این زمینه مؤثر دانست و گفت : هنرمندان با زبان و قلم خود سعی در معرفی توانمندی‌های کشور و ملت کنند.

ماشاءالله احمدی با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران و همکاری مسئولان در برپایی این برنامه نقش شاعران را در قبل و بعد از انقلاب توصیف و تصریح کرد: هنرمندان و شاعران باید با رفتار و عمل خود جامعه را به سوی ارزش‎های اسلامی و معنوی هدایت کنند.

وی یادآور شد: هنرمندان باید در جنگ نرم با ماموریت فکری، فرهنگی و مذهبی خود تلاش دشمن را در خدشه‌دار کردن فرهنگ و آداب و رسوم شیعیان خنثی کنند.

فرماندار دیلم با اشاره به حرکت‎های بزرگ در راستای فعالیت‎های مفید فرهنگی تاکید کرد: برپایی جشنواره‎هایی همچون شعر محلی سنگار افتو منجر به تقویت و پایداری گویش‎های محلی می‎شود.

احمدی ادامه داد: مبلغ 300 میلیون ریال هزینه‎های جاری در بخش فرهنگ به منظور رفع نیازمندی‎های انجمن‎های فرهنگی هنری و تکمیل ساخت پلاتوی فرهنگی دیلم در نظر گرفته شده است که در سال 91 به مرحله اجرا درمی‎آید.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم نیز در این آیین، هدف از برپایی این جشنواره را شناسایی و معرفی آثار فاخر در زمینه گویش و ادبیات محلی عنوان کرد.

غلامحسین آقاجری اظهار داشت: توجه به زبان و گویش محلی یکی از افتخارات هر جامعه و ملتی است و باید آن را گرامی داشت.

چهارمین جشنواره استانی شعر محلی سنگار افتو با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، شاعران، هنرمندان و سایر علاقه‌مندان به شعر و ادب در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) دیلم به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول