اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیر:

عشق همساز معلم است

خبرگزاری فارس: فرماندار دیر گفت: واژه عشق همساز معلم است و مادیات در این عرصه جایی ندارد و شأن و منزلت انسانی و جامعه بشری وابسته به هنر معلمی است.

عشق همساز معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر علی بحرانی صبح امروز در همایش بزرگ فرهنگیان بخش بردخون اظهار داشت: معلم کسی است که ایمان را با لوح جان ثبت می‎کند و اندیشه‎های ژرف انسانی را در ضمیر پاک انسان می‎پاشد و جامعه‎ای بر مبنای مهر و محبت و عاطفه بنا می‎کند.

وی افزود: کسانی که سال‎ها در کسوت معلمی گرد و خاک تخته را خورده‎اند با عشق وارد این عرصه شده‎اند و جامعه را به سوئی می‎برند که انسان تربیت کنند.

فرماندار دیر بیان کرد: این دیار جایگاه علم و مهد فرهنگ بوده و هست و اولین مدارس علمی و حوزه علوم دینی در این منطقه ایجاد شد و بزرگانی که روشنایی‌بخش جامعه انسانی شده‎اند از این مدارس برخاستند.

بحرانی ادامه داد: امروز نیز مردان و زنانی از این منطقه در کشور مایه افتخارند و سرمایه ارزشمندی برای جامعه اسلامی شده‎اند.

وی تصریح کرد: ارج و جایگاه معلم را جز خدا و معلم نمی‌داند و هیچ انتظاری در این زمینه نیست زیرا معلمی مخصوص خدا و انبیا و اولیاء راستین است.

بحرانی تاکید کرد: اگر می‎خواهیم جامعه‎ای رو به رشد داشته باشیم باید همه معلم و متعلم باشیم و معلم پیام‎رسان شهدا شود که این خواسته به‌حق جامعه است.

فرماندار دیر یادآور شد: بزرگان کشور علم خود را مدیون معلمان هستند که در این عرصه بوده‎اند و چشم‎انداز آینده را معلمان ترسیم می‌کنند.

وی اضافه کرد: برپایی جامعه آرمانی همراه با فضیلت‎های انسانی و علم و دانش ممکن است و ابتدا باید ارزش‎ها را ترسیم کنیم و بعد به دنبال گسترش علم و دانش باشیم تا هر یک بالی برای پرواز به آسمان‌ها شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز در این همایش گفت: همت و تلاش فرهنگیان برای ارتقا و تعالی جامعه انسانی و اسلامی است که معلمان با جان و دل و توان مضاعف در این راه قدم بر می‌دارند.

حسین مصلحی‌پور اظهار داشت: منطقه بردخون نمونه‎ای از کار و فعالیت درخشان در مسیر رسیدن به توسعه پایدار علمی است که نتیجه سختکوشی و جهاد علمی معلمان این دیار است.

وی افزود: وظیفه خطیر معلمان در آگاهی‌بخشی به جامعه بر مبنای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است که همواره سرلوحه کار معلمان است و در این باور حقیقی بر خود می‎بالیم.

وی از حضور همه مسئولان و شوراها و دهیاران و انجمن‎های اولیا و مربیان، خانواده‎های معظم ایثارگران و اقشار مختلف در این همایش تقدیر کرد و آن را نشانه تکریم شخصیت معلمان دانست.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول