اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

کمربندی ریلی قم خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: استاندار قم از به بهره‌برداری رسیدن پروژه کمربند ریلی قم در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

کمربندی ریلی قم خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در بازدید از پروژه کمربند ریلی قم، خروج قطارهای باری از داخل شهر قم را یکی از مطالبات و خواسته‌های دیرینه مردم قم عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از کمربند ریلی این خواسته محقق و برآورده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه به طول 56 کیلومتر و با سرعت و پیشرفت قابل قبولی در حال اجراست خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه ضمن حل معضل عبور قطارهای باری از داخل شهر، زمان و مسافت قطارهای مسافری عبوری از این مسیر به سمت جنوب نیز کاهش خواهد یافت.

استاندار قم با اشاره به اینکه عملیات نصب خط و ریل گذاری بخش زیادی از پروژه با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های زیرکوب در مراحل پایانی قرار دارد، از اتمام عملیات اجرایی پروژه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کار ریل‌گذاری و انجام سایر امور فنی پروژه روند خوبی را داشته و با این وضعیت انتظار می‌رود تا خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد. 

موسی‌پور با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های ریلی در قم تصریح کرد: قم به عنوان محور و نقطه طلایی اتصال خطوط ریلی کشور محسوب شده و تمام شبکه‌های ریلی کشور باید به نوعی از خطوط ریلی استان قم استفاده کنند.

وی همچنین ضمن بررسی مشکلات ساکنین حریم راه آهن، بر لزوم تسریع در اجرا و تکمیل زیرگذرهای ریلی و ایمن‌سازی خطوط مسافری حریم شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول