اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اراک

کانون هماهنگی دانش و صنعت راه‌آهن و صنایع ریلی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: کانون هماهنگی دانش و صنعت راه‌آهن و صنایع ریلی با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در اراک افتتاح شد.

کانون هماهنگی دانش و صنعت راه‌آهن و صنایع ریلی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک استاندار مرکزی عصر امروز در مراسم افتتاح این کانون گفت: توجه به پژوهش و تحقیق محور اصلی کانون صنعت ریلی است که باید طی برنامه‌‌ کوتاه، میان و بلند مدت تدوین و عملیاتی شود.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد تحقیق و پژوهش را مایه استقلال ملی کشور دانست و افزود: استقلال سیاسی و نظامی بدون توجه به استقلال اقتصادی معنا ندارد و استقلال اقتصادی نیز از راه صادرات محقق می‌شود.

وی توسعه صادرات را موجب توسعه اقتصادی و بالا رفتن جایگاه کشور دانست و تصریح کرد: استان مرکزی در صنعت ریلی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و می‌تواند خدمات شایسته‌ای را به کشور ارائه دهد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خدمات این کانون نباید به استان ختم شود بیان داشت: خدمات این کانون می‌تواند کشور را در رسیدن به استقلال اقتصادی کمک کند.

شعبانی‌فرد افزود: وجود نیروهای متخصص و مدیران لایق برای توسعه صنعت ریلی کشور ضروری است چرا که صنعت ریلی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار بوده و یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه به حساب می‌رود.

وی با اشاره به برنامه‌های این کانون خاطر نشان ساخت: در توسعه اقتصادی هدف‌گذاری امسال این کانون رسیدن به 75 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است که این مهم دور از دسترس نمی‌باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: ساختار صنعت ریلی کشور با استفاده از واگن‌های مختلف باید تعریف شود که شرکت واگن‌پارس از اهمیت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است.

شعبانی‌فرد ساماندهی صنعت را از اقدامات اساسی کانون اعلام کرد و گفت: با توجه به انرژی و نیروی کار ارزان می‌توانیم به تولیدات با کیفیت و متنوع دست یابیم و به دنبال آن صادرات را نیز افزایش دهیم.

وی تاسیس بانک اطلاعاتی، توجه به برنامه‌های فرا منطقه‌ای، استفاده از تکنولوژی کشورهای پیشرفته، تشویق تولیدکنندگان و فراهم کردن زیرساخت‌ها را از برنامه‌های این کانون اعلام کرد.

مدیریت دفتر تجاری‌سازی و همکاری‌های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 60 کانون در کشور راه‌‌اندازی شده است که استان مرکزی میزبان 3 کانون گل و گیاهان زینتی، آلومینیوم و صنایع ریلی است.

محمدجواد قاسمی با اشاره به اهمیت ارتباط بین دانش و صنعت برای توسعه و پیشرفت کشور اظهار داشت: تجاری‌سازی از نتایج مهم ارتباط دانش و صنعت است که برای محقق شدن تجاری‌سازی و فراهم ساختن فضای کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: تکمیل حلقه نوآوری، تنظیم سیاست‌های کلان پژوهشی و تحقیقی، فراهم کردن زیرساخت‌ها، ایجاد هماهنگی علمی، فناوری، تولید و توزیع و خدمات، شناخت چالش‌ها، انجام تحقیقات، برگزاری دوره‌های آموزشی و برآورده کردن نیازهای صنایع ریلی از جمله اهداف کانون هماهنگی دانش و صنعت راه آهن و صنایع ریلی کشور به شمار می‌رود.

مدیریت دفتر تجاری‌سازی و همکاری‌های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اهداف مهم کانون هماهنگی دانش و صنعت راه آهن و صنایع ریلی را راه‌اندازی دبیرخانه کانون، تهیه و تدوین نقشه کانون، ارائه خدمات مشاوره‌ای، همگرایی، حمایت از شورای سیاستگذاری در صنعت کشور، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و نشست‌های تخصصی با حضور دانشگاهیان و صنایع عنوان کرد.

در این مراسم مقرر شد نشست‌های این کانون هر دو هفته یک بار با نگاه منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول