اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان:

سمن‎ها می‎توانند بازوان توانمندی برای دولت باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان گفت: اگر از سازمان‎های مردم‎نهاد استفاده مفید انجام شود یقیناً این افراد می‎توانند بازوان توانمندی برای دولت باشند.

سمن‎ها می‎توانند بازوان توانمندی برای دولت باشند

مهری مهدوی در حاشیه دومین نشست تشریحی زوایای جنگ‎نرم در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: متولیان سمن‎ها باید در ابتدا دانش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را ارتقا دهند و در راستای توانمندی‎های خود نقش‎آفرینی کنند.

وی در خصوص کم‎توجهی به سمن‎ها بیان داشت: دلیل این موضوع به خاطر عدم سازوکار جدی و برنامه‎ریزی مناسب بوده، اما دولت سعی کرده تا جایی که توان دارد از طریق بسته‎های فرهنگی به این مجموعه کمک کند.

مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان با تاکید بر اینکه سمن‎ها باید از جایگاه و شأن واقعی در جامعه برخوردار شوند خاطر نشان کرد: در استان سعی شده طرح‎ها را کمتر با محوریت امور زنان و خانواده استانداری انجام دهیم و این مسئولیت را به عهده سمن‎ها و کانون‎های فرهنگی قرار دهیم.

مهدوی مشکلات سازمان‎های مردم‎نهاد را در حمایت‎های مالی عنوان کرد و متذکر شد: تلاش می‎کنیم تا بر اساس توانمندی‎ها و تلاش‎هایی که از سوی مجموعه‎ها فعال می‎شود حمایت‎های مادی و معنوی داشته باشیم.

وی از شناسایی بیش از 140 ان‎جی‎او در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: بانک اطلاعاتی جامعی از ان‎جی‎اوها وجود ندارد، ولی کار خوبی که مرکز امور زنان انجام داده این است که میز کاری را به صورت سایت معرفی کرده تا سمن‎ها بر اساس آن به سامانه ورود پیدا کنند و ضمن ثبت اطلاعات، فرآیندهای تکمیلی خود را از طریق این سایت مطالبه کنند.

مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری گلستان ابراز داشت: یکی دیگر از اقدامات خوبی که صورت گرفته این بود که بسیاری از طرح‎های دارای مجوز از طریق همین ان‎جی‎اوها صورت بگیرد.

مهدوی متذکر شد: در سال جاری نخستین طرحی که اجرا شد آموزش توانمندسازی مردان بود که نخستین فاز آن برای دهیاران در بخش‎های مهارت زندگی و سلامت توسط موسسات غیردولتی انجام گرفت و این طرح اعتباری بالغ بر 10 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول