اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه روستایی خراسان جنوبی:

شهرهای زیر 20 هزار نفر زیرپوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند

خبر گزاری فارس: مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری خراسان جنوبی گفت: تا پایان تیرماه سال جاری موافقتنامه پوشش جمعیت مشمول درشهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت صادر شده و تحت حمایت صندوق بیمه روستایی و عشایری قرار می گیرند.

شهرهای زیر 20 هزار نفر زیرپوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، علی کاظمی در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای درمیان اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت روستایی و عشایری خراسان جنوبی بالغ بر 78 هزار و 630 خانوار هستند که از این تعداد 40 هزار و 470 خانوار (بیش از 50 درصد جمعیت) به عضویت صندوق بیمه روستایی و عشایری استان در آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه فاصله سنی 18 تا 55 سال مشمول پوشش بیمه روستایی و عشایری می‌شوند، ادامه داد: جمعیت مشمول درمیان 6 هزار و 150 خانوار است که از این تعداد 2 هزار و 659 خانوار به عضویت صندوق بیمه شهرستان درآمده اند که این قریب 43 درصد جمعیت مشمول درمیان است.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 730 شورا با عضویت 2هزار و 266 نفر در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 24 شورا شهری و روستایی، 19 شورای بخش، هشت شورا شهرستان و یک شورا استان است.

عبدالحسین شهابی از فعال‌سازی کمیته‌های شوراها در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان پل ارتباطی دولت و مردم و واقفان به ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها نقش مؤثری در هدایت افکار عمومی برای تحقق منویات مقام عظمای ولایت دارند.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی عدم استفاده از کالاهای خارجی، مدیریت مصرف و استفاده از تولیدات داخلی را از مهم‌ترین راهکارهای تبیین شعار تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و افزود: شوراها با ساماندهی و تجمیع سرمایه های خرد می توانند در زمینه فعال سازی تعاونی های تولیدی و تشکل‌های مردم نهاد گام‌های موثری بردارند.

فرماندار درمیان نیز در این آیین اظهار داشت: بیش از 270 نفر در 89 شورای اسلامی درمیان فعالیت می کنند که از این تعداد چهار شورا شهری و چهار شورا فرادستی هستند.

رجبعلی براتی از برگزاری دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی درمیان در آینده نزدیک در مرکز استان خبر داد و افزود: در انتخاب شورای نمونه شهرستان 40 آیتم مد نظر بود که پس از بررسی های به عمل آمده شورای اسلامی روستای بورنگ به‌عنوان شورای منتخب و نمونه شهرستان معرفی شد.

فرماندار درمیان حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را تداوم جهاداقتصادی دانست و تأکید کرد: در شرایطی که جهان سلطه برای به زانو درآورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ملت ایران متحد شده و دست به دامان تحریم اقتصادی شده اند، تحقق منویات معظم رهبری آب سردی بر آتش توطئه ها و شکست تحریم ها است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول