اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی با حضور مسئولان

معلمان نمونه کشوری و استانی دشتستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: معلمان نمونه کشوری و استانی دشتستان تجلیل شدند.

معلمان نمونه کشوری و استانی دشتستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان رئیس اداره آموزش و پرورش دشتستان بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دشتستان با اشاره به شأن و جایگاه معلم اظهار داشت: کلمه «معلم» از دیدگاه دین مقدس اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است.

عباسعلی اسدی افزود: معلم همان «مربی» است و نخستین مربی خداوند است که در سوره حمد نیز می‌خوانیم «الحمدالله رب‌العالمین» و بعد پیغمبران هستند که بشارت دهندگان و تذکر دهندگان به بشریت محسوب می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: خداوند در مقام کریم‌ترین کریمان عالم به عنوان برترین نعمت خویش بر انسان شأن معلمی خویش را متذکر شده است.

اسدی به موفقیت‌های آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی در استان اشاره کرد و تکالیف و کار ویژه‌های معلمان در آموزش و پرورش و جامعه را بیان کرد.

وی یادآور شد: سوادآموزی، آمادگی لازم برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی، آموزش مبانی علم به منظور پرورش نیروهای علمی و تخصصی، شناسایی استعداد افراد و شکوفاندن آنها، مهارت‌آموزی، انتقال فرهنگ عامه و تلاش برای ارتقای آن به سطوح فرهنگ متعالی و تبیین و تبلیغ اصول مسلم اخلاقی از مهم‌ترین وظایف معلمان است.

فرماندار دشتستان نیز اظهار داشت: رسالت معلم بسیار خطیر و ارزشمند است، چرا که با فکر و اندیشه و شناحت انسان‌ها سر و کار دارد. 

غلامحسین خسروی ادامه داد: شغل معلم همان شغل انبیاء است و چنانچه جایگاه خاص معلم در جامعه این‌گونه شناخته شود، آن جامعه مصداق جامعه فاضله است و انسان‌ها در آن جامعه راه تکامل را می‌پیمایند و کرامات انسانی درک خواهد شد.

در این آیین 56 نفر از معلمان نمونه شهرستان دشتستان با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول