اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خبر داد

پیش‌بینی بودجه 20 هزار و 860 میلیارد ریالی برای سال 91

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: بودجه سال 91 استان خوزستان 20 هزار و 860 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی بودجه 20 هزار و 860 میلیارد ریالی برای سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ‌اسماعیل عامری گلستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ‌ بودجه سال 91 خوزستان بیش از 20 هزار و 860 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات استانی در سال گذشته 6 هزار و 980 میلیارد ریال بود، ‌افزود: امسال با رشد 24 درصدی اعتبارات استانی، ‌ این رقم به 8 هزار و 660 میلیارد ریال افزایش یافت.

عامری گلستان در ادامه با بیان این‌که اعتبارات ملی استانی در سال‌گذشته 195 میلیارد تومان بوده که امسال به 910 میلیارد تومان رسیده است، در خصوص جذب اعتبارات مربوط به سال مالی 90، گفت: میزان جذب اعتبارات 70 درصد بوده که پیش‌بینی می‌شود مطابق هر سال درصد جذب در تیرماه یعنی پایان سال مالی به 100 درصد برسد.

وی بیان کرد: طرح‌های مربوط به کشاورزی، راه، آموزش و پرورش و صنعت و جهت‌گیری اعتبارات ملی در راستای توسعه زیرساخت‌ها همچون تأمین آب در بخش کشاورزی در اولویت قرار دارند.

عامری‌گلستان در زمینه سند پنج‌ساله توسعه استان و طرح آمایش سرزمین، بیان‌کرد: سند پنج‌ساله برنامه‌ای تقریباً بخشی‌ و منطقه‌ای است و برای هر شهرستان برنامه خاصی پیش‌بینی شده که در حال حاضر برنامه پنج ساله برای تعداد زیادی از شهرستان‌های استان آماده شده است، هم‌اکنون این طرح به یکی از مهندسان توانای کشور سپرده شده و امیدواریم تا پایان امسال آماده شود.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاورهای استان در منطقه آزاد اروند کنار، افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای ارائه دستاوردهای استان در بخش تولیدات بود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد: ‌ تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران خصوصی در استان مهیاست و با همکاری این بخش امکان افزایش تولید داخلی بیشتر خواهد شد، همچنین به منظور تسهیل ارائه مجوز سرمایه‌گذاری به سرمایه گذاران، مرکز سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

عامری گلستان ادامه داد: حدود 38 طرح در قالب طرح مهرماندگار برای استان در نظر گرفته شده است که باید تا پایان دولت دهم این طرح‌ها در استان به بهره‌برداری برسند در این طرح توسعه راه‌های استان، تأمین آب، احداث بیمارستان، پروژه‌های پتروشیمی، سد‌ها، بهسازی و نوسازی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:‌ خوزستان پیشنهاد افزوده شدن 20 طرح دیگر به 38 طرح تعیین شده از سوی دولت را داده است که بعد از اعلام موافقت دولت اعتبار کلی تعیین شده برای آن در استان تعیین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تصریح کرد: این طرح‌ها از بین پروژه‌ها و طرح‌های استان انتخاب شده‌اند که با تأمین اعتبار ویژه، ‌تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسند.

وی در بخش دیگر به طرح غدیر اشاره کرد و گفت: ‌ 15 هزار میلیارد ریال به منظور اتمام طرح غدیر در استان نیاز است که با اجرای این طرح، 70 درصد از مردم خوزستان از آب شرب با کیفیت بسیار بالا برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول