اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

اجرای طرح استفاده سالم از سواحل گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از اجرای طرح منشور استفاده سالم در 55 نقطه از سواحل این استان خبر داد.

اجرای طرح استفاده سالم از سواحل گیلان

عزیز پورعزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، جنگل و دریا را دو موهبت بزرگ الهی دانست و اظهار کرد: مناطق گردشگری شمال کشور با داشتن این دو موهبت الهی جایگاه ممتازی از صنعت گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و فصل تابستان شاهد سفرهای گسترده و میلیونی به مناطق شمال کشور هستیم.

پورعزیزی با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در راستای استفاده کامل از این فرصت بزرگ با عمق بخشیدن به ارزش‌های اسلامی مبنی بر استفاده صحیح و سالم از دریا و جنگل باید اقدام به فضاسازی سالم و اسلامی با اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، فصل تابستان در مناطق شمالی کشور را دارای اهمیت بسیار در امور فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: به دلیل گرمای هوا و امکان شنا برای آقایان و بانوان باید پیشگیری‌های لازم از وقوع ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق صورت گیرد.

وی پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی را نیازمند مدیریت منسجم، تخصیص اعتبارات لازم و تفکیک حیطه کاری سازمان‌ها و اداره‌های ذی‌ربط دانست و ابراز کرد: برنامه‌ها با تعیین مجری طرح، برآورد هزینه و ... در مناطق ساحلی باید اجرا شود.

پورعزیزی به طرح ساماندهی امور فرهنگی سواحل و تفرجگاه‌های شمال کشور در تابستان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمرکز تهاجم فرهنگی در سواحل و تفرجگاه‌های شمال کشور و نیاز مبرم افراد جامعه به شناخت جایگاه تفریح‌های سالم در اسلام، هدایت محیط به فضایی سالم و سازنده در کنار آب‌های نیلگون خزر ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان نبود برنامه‌های فرهنگی در قالب‌های نوین با محتوای دینی در سواحل، زمان‌بر بودن تشکیل سازمان عمران و توسعه سواحل و تصویب طرح جامع سواحل و کرانه‌های دریای خزر و همچنین تعیین حیطه کاری اداره‌ها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد مدیریت یکپارچه را از ضرورت‌های اجرای طرح فرهنگی در سواحل شمال کشور برشمرد.

وی از اجرای طرح منشور استفاده صحیح و سالم در 55 نقطه از سواحل گیلان در تابستان سال جاری خبر داد و افزود: حرکت در مسیر سند چشم‌انداز 1404 کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی دریا و جنگل از اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول، نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح و سالم از سواحل و تفرجگاه‌ها در سطح ملی را از جمله اهداف طرح مذکور برشمرد و اذعان کرد: پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی در سواحل و تفرجگاه‌ها، استفاده از فرصت حضور گردشگران برای اجرای برنامه‌های جذاب و نوین فرهنگی و اجتماعی و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد فضای مناسب طبق الگوی اسلامی دینی با رویکرد نشاط اجتماعی از دیگر اهداف طرح امور فرهنگی سواحل و کرانه‌های دریای خزر است.

پورعزیزی بر تبیین وظایف گردشگران در استفاده صحیح و سالم از سواحل و تفرجگاه‌ها تاکید کرد و گفت: استفاده از جدیدترین روش‌های ارتباطی با نگاه روان‌شناسانه علمی و دینی و ارتقای سطح فکری، اخلاقی، رفتاری و اجتماعی گردشگران در طرح امور فرهنگی سواحل و کرانه‌های دریای خزر مد نظر است.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول