اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان:

بازیافت پسماند‌ها سبب رشد اقتصادی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: بازیافت زباله‌ها و پسماند‌ها رشد اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی برای افراد را به دنبال دارد.

بازیافت پسماند‌ها سبب رشد اقتصادی کشور می‌شود

تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی مدیریت صحیح و علمی پسماند‌ها را می‌طلبد، اظهار داشت: در حال حاضر جنگ انسان با طبیعت به منظور دست‌یابی به توسعه بیش‌تر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه نیز تولید و مصرف بیش‌تر را می‌طلبد، اضافه کرد: هم‌چنین مردم باید برای دست‌یابی به توسعه پایدار علاوه بر تولید و مصرف بیش‌تر دیدگاه زیست محیطی نیز داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت پسماند‌ها به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه پایدار محسوب می‌شود، تصریح کرد: پسماند‌ها به مدیریت علمی، صحیح و استراتژی نیاز دارند و براساس شاخص استراتژی پسماند‌های عادی باید در زمینه مصرف، کاهش مصرف و شیوه بسته‌بندی کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از پسماند‌های موجود در سطح کشور قابل بازیافت هستند و این پسماند‌ها می‌تواند سبب رشد اقتصادی شود، ادامه داد: ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی برای افراد نیز از مهم‌ترین نتایج حاصل از بازیافت پسماند‌های موجود در سطح جامعه است.

باجول با اشاره به اینکه بازیافت یک تن کاغذ و مقوا مساوی با جلوگیری از قطع 17 اصله درخت تنومند است، تاکید کرد: هم‌چنین بازیافت فلزات، شیشه و مواد پلیمری از اتلاف بسیاری از منابع انرژی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اصفهانی‌ها طی سال‌های گذشته به صورت ویژه به بازیافت پسماند‌ها و زباله‌ها توجه می‌کنند، بیان داشت: با بازیافت پسماند‌ها بسیاری از آلودگی‌های زیست محیطی نیز کاهش می‌یابد و محیطی سالم و عاری از آلودگی در سطح شهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول