اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

هدف مبارزه با مواد مخدر نجات جامعه از بحران است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نخستین نشست کمیته حقوقی قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در سال جاری، هدف از مبارزه با مواد مخدر را نجات جامعه از بحران برشمرد.

هدف مبارزه با مواد مخدر نجات جامعه از بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به هدف تشکیل کمیته مذکور گفت: بررسی حقوقی، صرف هدف تشکیل این کمیته نبوده بلکه در کنار رسیدگی حقوقی، آسیب‌شناسی و بررسی میزان حداکثر و حداقل فعالیت تولیدکنندگان، نگه‌دارندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر مدنظر است تا بتوان راه حل مناسبی را برای رفع معضل مواد مخدر اخذ کرد.

وی تشکیل جلسات مشترک توسط این کمیته را بسیار مؤثر دانست و افزود: پس از مشخص کردن و اولویت‌بندی جامعه هدف و مشکلات موجود برگزاری جلسات مشترک بسیار ضروری بوده چراکه اثرگذاری تلاش‌ها را افزایش می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: چنانچه تلاش مشترکی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از سوی دستگاه‌های مرتبط با این امر صورت نگیرد معضل اعتیاد همچنان وجود داشته و با تمام مقابله‌ها، نمی‌توانیم ادعای توفیق در این زمینه را داشته باشیم، اما در صورت مشارکت ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط نتیجه مطلوب در خصوص مبارزه با مواد مخدر حاصل می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف مبارزه و مقابله با مواد مخدر نجات جامعه از بحران است و چنانچه این هدف محقق نشود نشان‌دهنده آن است که آسیب‌شناسی عمیق و جامعی در این خصوص صورت نگرفته است، بنابراین می‌بایست ضمن آسیب‌شناسی با انجام کار شاخص و بنیادی نگرانی خانواده‌ها را در زمینه مواد مخدر رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از پرونده‌های خانواده ریشه در معضل اعتیاد و مواد مخدر دارد، افزود: این امر هشدار دهنده است، چراکه از هم گسیختن بنیان خانواده معضلات و تبعات جبران‌ناپذیر بیشتری را به دنبال خواهد داشت، در واقع مواد مخدر و بحران‌های خانواده مانند زنجیر به هم متصل می‌باشند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به مراکز درمان اعتیاد گفت: در خصوص اعتیاد به مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه بسیار تأثیرگذارتر است، بر این اساس باید نظارت کافی بر تأسیس مراکز درمان و نگهداری معتادان که رو به افزایش است صورت بپذیرد.

مهدی فیروز رنجبر تصریح کرد: به لحاظ اینکه در خصوص امر درمان اقدامات جدی و کافی صورت نگرفته مراکز درمانی غیر مجاز فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که قالبا مسائلی را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: باید جلوی فعالیت کمپ‌های غیرمجاز به لحاظ برخی افعال مجرمانه و استفاده از روش‌های غیر علمی ترک مواد مخدر گرفته شده و از سوی دیگر مراجع ذی‌صلاح نظارت بر کمپ‌های مجاز مشخص و نظارت کافی بر آنها انجام شود.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول