اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس مسائل استراتژیک ترکیه:

سرنگونی دولت سوریه امری بسیار دشوار است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه ترکیه گفت که سوریه شباهتی با دیگر کشورهای عربی متحول شده نداشته و سرنگونی دولت دمشق بسیار دشوار است.

سرنگونی دولت سوریه امری بسیار دشوار است

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، "گوک هان باجیک" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه ترکیه و عضو هیات عملی دانشگاه زیروه این کشور در ارزیابی روابط ترکیه و سوریه این روابط را در آستانه قطع کامل شدن دانست و گفت در زمینه بهبودی این روابط امید چندانی به چشم نمی خورد.

باجیک با تاکید بر اینکه دولت سوریه هیچ شباهتی با دیگر کشورهای عربی منطقه که مشمول روند موسوم به بهار عرب شده اند ندارد، در ادامه خاطرنشان کرد که در مصر سرنگون سازی رژیم امری ساده بود، چونکه ساختارهای حامی رژیم از هم پاشیده بود، ولی در سوریه سرنگون سازی دولت دمشق بسیار دشوار است، زیرا در ورای آن روسیه، ایران و حزب اله لبنان قرار دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به بدهی 14 تریلیون دلاری دولت آمریکا و فرو رفتن واشنگتن در باتلاق افغانستان تصریح کرد که به همین دلیل متقاعد ساختن آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه نیز بسیار دشوار است و از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز به درد خود دچار بوده و لذا داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز نمی تواند به غرب قول دهد که به گفته های آنان عمل کرده و سوریه را تبدیل به کشوری دمکراتیک کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول