اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بشار اسد: اوباما به ناچار باید به دنبال آتش‌بس در سوریه باشد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که بحران سوریه هنور در اول راه است و دولت آمریکا به ریاست جمهوری"باراک اوباما" نیز مجبور است با فرا رسیدن تابستان به دنبال آتش‌بس باشد.

بشار اسد: اوباما به ناچار باید به دنبال آتش‌بس در سوریه باشد

به گزارش فارس ، "بشار اسد" طی سخنانی در دیدار با یکی از چهره‌های برجسته معارضان داخلی سوریه که به دور از چشم رسانه‌ها انجام شد و روزنامه لبنانی الاخبار جزئیاتی از آن را منتشر کرده، گفت: بحران سوریه در اول راه است اما با این حال مواضع بین‌المللی مثبت است و دولت اوباما نیز با فرا رسیدن تابستان و به دلیل انتخابات آمریکا ناچار است به دنبال راهکاری برای آتش‌بس باشد و همین امر فرصت‌های همکاری با مسکو به منظور یافتن راه‌حل بحران سوریه را تقویت می‌کند.

موضع جهانی به استثنای قطر، عربستان و ترکیه خوب است

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، اسد در ادامه تصریح کرد که موضع جامعه جهانی به استثنای قطر، عربستان و ترکیه خوب است.

وی افزود که هنوز تصمیم نگرفته است که آیا درخواست پارلمان برای به تاخیر انداختن برگزاری انتخابات پارلمانی که قرار بود در تاریخ 7 می آینده انجام شود، قبول خواهد کرد یا خیر و تاکید کرد که در صورت پذیرش این درخواست این انتخابات حداکثر در تابستان برگزار خواهد شد.

به تکثر احزاب در سوریه معتقدم

اسد همچنین اظهار داشت که به تکثر احزاب در سوریه معتقد است و اگر حزب بعث خواهان بقاست باید بین مردم فعالیت داشته و برای تضمین وجود سیاسی خود رقابت کند.

وی همچنین فاش کرد که تمایل دارد یک جبهه سیاسی تشکیل دهد که در روند ساخت آینده سیاسی جدید در سوریه از جبهه ملی کنونی به مراتب تاثیرگذارتر باشد.

دمشق بر اساس شروط خود با گروه‌های لبنانی تعامل خواهد شد

اسد درباره روابط بین دمشق و بیروت نیز اظهار داشت که دمشق بر اساس شروط خود با گروه‌های لبنانی تعامل خواهد داشت و منافع سوریه در این روابط لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد که پس از پایان انتخابات پارلمانی در سوریه، دمشق بار دیگر به روابط با لبنان بر اساس معیارهای جدید اهتمام خواهد ورزید.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول