اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید قبلا مدعی روزهای پایانی بشار اسد شده بود

کارنی: آمریکا نمی‌تواند برای پایان نظام اسد زمان تعیین کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با اعتراف به تسلط رئیس جمهوری سوریه بر اوضاع کشور اعلام کرد که واشنگتن نمی تواند برای پایان نظام اسد یک چارچوب زمانی تعیین کند.وی قبلا مدعی روزهای پایانی بشار اسد شده بود.

کارنی: آمریکا نمی‌تواند برای پایان نظام اسد زمان تعیین کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، کاخ سفید که پیشتر مکررا مدعی شده بود که روزهای باقی مانده از نظام "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه به شماره افتاده اند و اینکه نابودی اسد اجتناب ناپذیر است، روز گذشته در تغییر موضع آشکار خود اعلام کرد که اسد تسلط طولانی خود بر قدرت را مدیریت کرده است و مقامات آمریکایی نمی توانند برای پایان نظام اسد یک چارچوب زمانی تعیین کنند.

"جی کارنی" سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته با این ادعا که اسد اعتبار خود را در میان مردم سوریه و جامعه بین المللی از دست داده است، اعلام کرد که در حالیکه آمریکا همچنان بر این باور است که دوران تصدی اسد پایان خواهد یافت، اما تعیین چارچوب زمانی درباره پایان ریاست اسد دشوار خواهد بود.

کارنی در اظهارات ماه فوریه سال جاری خود مدعی شده بود که روزهای باقی مانده از نظام اسد به شماره افتاده اند.

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" نوشت که این اذعان علنی کاخ سفید از اجماع محرمانه در دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه اسد قاطعانه قدرت در سوریه را در دست دارد حمایت می کند.

اعتراف کارنی به تسلط سیاسی اسد بر اوضاع سوریه در شرایطی گزارش می شود که آمریکا اخیرا تامین تجهیزات ارتباطاتی و سایر کمک های غیرکشنده به مخالفان سوری را علنا اعلام کرده است اما هرگونه دخالت نظامی و یا تجهیز مخالفان سوری به تسلیحات سنگین را رد کرده است؛ این در حالیست که نظام اسد مکررا تاکید دارد که مخالفان سوری از سوی کشورهای غربی تامین مالی و تجهیزاتی می شوند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول