اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت:

مرگ مادران باردار در روستاها کمتر از شهرهاست

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرگ مادران باردار در روستاها به لحاظ ارائه خدمات مناسب کمتر از شهرها اتفاق می‌افتد.

مرگ مادران باردار در روستاها کمتر از شهرهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد مهدی ناصحی ظهر امروز در مراسم جشن آغاز تحصیلی دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی مازندران که از طریق کنکور سراسری به صورت متمرکز جذب دانشگاه شدند، اظهار داشت: دانشجویان باید در کنار تحصیل تهذیب نفس را نیز فرا گیرند.
وی تصریح کرد: زمانی دانشجو می‌تواند به درجات تعالی از علم دست یابد که تهذیب نفس را با بهره‌گیری از علمای دین و اخلاق سرلوحه کاری خود قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به زندگی سراسر معنوی آیت الله طباطبایی صاحب کتاب تفسیر المیزان یادآور شد: این عالم فرهیخته قبل از اینکه به درجات تکمیلی از علم برسد تذهیب نفس را سرلوحه کاری خود قرار داد و به خاطر همین بود که در بسیاری از مسائل علمی سرآمد دوران خود بود.
وی به نقش اثرگذار جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت جوانان اشاره کرد و یادآور شد: جامعه اسلامی ایران در بعد از انقلاب با توکل به خداوند به پیشرفت‌های اساسی دست یافت که این پیشرفت‌ها برای برخی از کشورهای قدرت‌طلب قابل هضم نبود.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: امروزه خدمات پزشکی در دورترین نقاط کشور ارائه می‌شود و ریشه بسیاری از بیماری‌ها واگیردار در روستاها به شدت کاهش یافت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خانه‌های بهداشت و درمان خدمات اثرگذاری برای مادران باردار ارائه می‌دهند، اذعان داشت: مرگ مادران باردار در روستاها به لحاظ ارائه خدمات مناسب کمتر از شهرها اتفاق می‌افتد.
ناصحی یادآور شد: امروز جوانان جویای نام کشور ما در بسیاری از مسائل علمی سرآمد هستند و دنیا دستیابی علم فناوری هسته‌ای را به نام جوانان رشید ایران اسلامی می‌شناسد.
وی خطاب به دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد: باید از موقعیتی که برای شما در کسب علم و دانش مهیا شد به نحو شایسته استفاده کنید زیرا این اموال و خدماتی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد مربوط به همه ملت ایران است و باید با دستیابی به مراجع بالاتر علمی پاسخگوی ملت باشید.
قائم مقام وزیر بهداشت در پایان استفاده از الگوهای دینی را رمز موفقیت دانشجویان عنوان کرد و یادآور شد: توجه به جوانان یکی از برنامه‌های اصلی آموزش عالی در کشور است و جوانان زمانی می‌توانند به مراتب بالای علمی دست ‌یابند که الگوی مناسب دینی داشته باشند.
در ادامه مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ادامه داد: دانشجویان زمانی می‌توانند به مراتب بالای علمی دست یابد که تواضع را در سرلوحه کاری خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام موسی مستقیمان تصریح کرد: امروز نباید به عنوان اینکه دانشجو دانشگاه علوم پزشکی هستید دچار کبر و غرور شوید که کبر و غرور دشمن هر انسان آزاده است و جلوی پیشرفت علم را می‌گیرد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول