اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون امور بانوان فردوس:

همه موارد مرگ مادران قابل پیشگیری است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیسیون امور بانوان و مشاور فرماندار در کمیته خانواده شهرستان فردوس گفت: اگر نسبت به سلامت زنان حساسیت داشته باشیم تقریباً همه موارد مرگ مادران قابل پیشگیری است.

همه موارد مرگ مادران قابل پیشگیری است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ثریا پری دولت‌آبادی ظهر امروز در بازدید از بخش زنان بیمارستان شهید چمران فردوس اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت و نیمی از نیروهای توسعه‌دهنده هر جامعه را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: زن محور اصلی خانواده است و تامین سلامت او زمینه سلامتی خانواده و جامعه را فراهم می‌کند.
دولت‌آبادی تصریح کرد: کشورهایی می‌توانند موفق باشند که در درجه اول به سلامت زنان و در درجه بعدی به سلامت کودکان توجه داشته باشند.
مسئول کمیسیون امور بانوان فردوس یادآور شد: سلامت زنان تحت تاثیر عوامل بیولوژیک، روانی، اجتماعی، عاطفی، اقتصادی و فرهنگی جامعه قرار دارد و از دوران جنینی آغاز و برای هر مرحله از رشد به مراقبت خاص نیاز دارد.
وی گفت: اگر بی‌توجه به اهداف تنظیم خانواده باشیم بدون شک همه روزه مرگ مادران را مشاهده می‌کنیم و این مرگ بسیار اسف‌بار است چرا که مرگ مادر، مرگ یک فرد نیست بلکه مردن برای زندگی بخشیدن است.
دولت‌آبادی افزود: اگر همه سیاستگزاران و متولیان توسعه کشور دست به دست هم دهند تا اسباب و لوازم تامین‌کننده سلامت مادران را فراهم کنند، همه افراد جامعه در قبال سلامت خود، زنان و همسران جامعه حساس می‌شوند.
مسئول کمیسیون امور بانوان فردوس با اشاره به مرگ و میر مادران در زمان زایمان تصریح کرد: اگر نسبت به سلامت زنان حساسیت داشته باشیم تقریباً همه موارد مرگ مادران قابل پیشگیری است.
در این مراسم که به مناسبت روز ملی زنان از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس و با همکاری کمیسیون امور بانوان برگزار شد، رابطین بانوان ادارات با اهدای شاخه گل از بخش زنان بیمارستان شهید چمران شهرستان فردوس بازدید کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول