اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه فرمانده سپاه فجر فارس از دستگاه‌های این استان

تنها سپاه مسئول گرامیداشت فرهنگ شهادت نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس با پرسش از عملکرد دستگاه‌های این استان در سالگرد کنگره سرداران و 14 هزار شهید فارس، خواستار افزایش هم‌افزایی در راستای اجرای مصوبات حوزه ایثار و شهادت شد.

تنها سپاه مسئول گرامیداشت فرهنگ شهادت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین غیب پرور بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از مقام والای معلم که به همت سازمان بسیج فرهنگیان برگزار شده بود، اظهار داشت: این نظام و انقلاب ارزان به دست ما نرسیده که آن را ارزان از دست بدهیم، امام امت و شهدا عمر و جان خود را در راه این نظام گذاشتند و اکنون این حق نسل جوان است که فرهنگ و ایثار و شهادت به او شناسانده شود.

وی با اشاره به سالگرد برگزاری کنگره شهدا در این استان بیان کرد: ما از دستگاه‌ها و مدیران فارس گله‌مندیم چرا که تنها سپاه مسئول زنده نگاه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت نیست و نباید در این سالگرد تنها سپاه فریاد «هل‌من‌ناصر...» سر دهد.

غیب پرور تصریح کرد: مشکل برخی از ما این است که هنوز به نقطه باور نرسیده‌ایم و تا زمانی که به آن نقطه نرسیم تمام همایش‌ها و فعالیت‌ها اقیانوسی با عمق یک وجب می‌ماند که حتی تا قوزک پای جوانان را نیز تر نمی‌کند.

وی افزود: نوعی از خودباختگی و کوچک داشتن دستاوردهای نظام در معدودی از جوانان کشور دیده می‌شود که حاصل کم‌کاری و غفلت‌های ما است.

این سرباز پاسدار انقلاب اضافه کرد: زمانی در حوزه مهدی‌شناسی و افزایش معرفت دینی کم‌کاری می‌کنیم فلان بهایی برای جوانان ما راهکار ارائه می‌دهد یا در جنوب این استان برای دختران مدرسه وهابیت تاسیس می‌کنند و کار به جایی می‌رسد که حوزه نفوذ شیطان‌پرستی در شهر ما گسترش می‌یابد.

وی با یادآوری تلاش‌های موقع‌شناسانه و عمیق شهید مطهری در مقابله با فرهنگ سرمایه‌داری و کمونیسم خاطرنشان کرد: امروز اگر شهید مطهری در بین ما بود بر روی چه مواردی کار می‌کرد و آیا مبتلائات امروز جامعه ما همان مسائل زمان ایشان است و آیا کسانی هستند که مانند آن استاد انقلاب در برابر تهاجم عقیدتی و فرهنگی دشمن بایستند و از حریم ولایت دفاع کنند.

غیب پرور به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت داشتن تربیت و محیط بر ژنتیک اهمیت نقش معلمان در تربیت نسل جدید را برشمرد و خواستار آن شد که تمام فعالان عرصه تعلیم و تربیت در احیا و تعالی فرهنگ جهادت و شهادت کوشا باشند.

در این همایش از پیش‌کسوتان فرهنگی و خانواده شهدا و ایثارگر فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول