اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتاق تعاون ایران:

عده‌ای نمی‌خواهند بخش تعاون به سمت تعالی حرکت کند

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: عده‌ای نمی‌خواهند بخش تعاون به سمت تعالی حرکت کند.

عده‌ای نمی‌خواهند بخش تعاون به سمت تعالی حرکت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، داریوش پاک‌بین عصر امروز در جلسه گفت‌وگو و هم‌اندیشی تعاون‌گران خراسان‌رضوی که عصر امروز در محل شرکت پیشگامان کویر برگزار شد، اظهار داشت: همین موضوعات در سال‌های اخیر سبب بروز مسائلی برای بخش تعاون شده است.

وی افزود: بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران از داشتن یک وزارت مستقل در سال‌هایی که باید اصل 44 قانون اساسی اجرا می‌شد، محروم بود.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: با توجه خاص به این بخش بسیاری از مشکلات در این زمینه مرتفع خواهد شد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با بخش تعاونی اشاره کرد و افزود: بنابر فرمایشات ایشان در طول سال‌های اخیر کشور مورد تهاجم شدید جنگ نرم قرار گرفته که این‌گونه موضوعات نیز بیش‌تر بر مباحث اقتصادی اثر گذاشته است.

پاک‌بین گفت: در حال حاضر تنها بخشی که می‌تواند جامعه را به سمت و سوی عدالت رهنمون سازد بخش تعاون است که همین موضوع نشان دهنده اهمیت فوق‌العاده این قسمت مهم است.

وی تأکید کرد: در همین راستا باید از ظرفیت‌های مناسب بخش‌های مختلف به ویژه رسانه‌های جمعی برای رشد و تعالی بخش تعاونی استفاده کرد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران اظهار داشت: نمایندگان بخش تعاون باید با شرکت در کمیسیون‌ها و جلسات مختلف اقتصادی حق این بخش مظلوم را گرفته و با این کار عدالت را در جامعه نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه ایران از معدود کشورهای دارای نظام تعاونی در دنیا است، خاطرنشان کرد: باید سهم بخش تعاون و دولت از یکدیگر جدا شده تا به درستی اختیارات در دست این بخش قرار گیرد.

پاک‌بین ادامه داد: تاکنون بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مورد نیاز به بخش‌های مختلف تعاونی همیشه بین بخش خصوصی و تعاونی تفاوت‌هایی را قائل می‌شدند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: باید در سطح مدیران میانی نیز این فرهنگ برای حمایت از بخش تعاونی ایجاد شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول