اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی در ارومیه:

حمایت‌های مسئولان از موسسه ریحانه‌النبی ضعیف است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی در ارومیه گفت: فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های ملی، آموزشی و تحقیقات برای مردم ارائه شده است، اما حمایت‌های مالی مسئولان از این موسسه ضعیف است.

حمایت‌های مسئولان از موسسه ریحانه‌النبی ضعیف است

حجت‌الاسلام میریحیی میرفتحی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای نخستین بار تولیدات حجاب از جمله لوازم‌التحریر حجاب، بازه‌های فکری حجاب، نگارش کتب در زمینه حجاب و جمع‌آوری احادیث در زمینه حجاب از جمله برنامه‌های پژوهشی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در این مرکز مجموعه آیات و روایات در زمینه حجاب گردآوری شده است، افزود:‌ در تلاش هستیم تا ریشه‌های بی‌حجابی را رصد کرده و بکوشیم تا از این طریق نقشه‌های دشمن را در زمینه ترویج بدحجابی خنثی کنیم.

میرفتحی‌زاده با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی حجاب گفت: عوامل بازدارنده حجاب مورد توجه قرار گرفته و در مورد آن آسیب‌شناسی شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا دوره‌های تخصصی و آموزشی در رشته‌های مختلف ویژه طلاب مدارس علمیه در شهرهای مختلف برگزار شده است.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب مرکز ریحانه النبی (ص) خاطرنشان کرد: ‌‌با توجه به اینکه بسیاری از طرح‌ها برای اجرا با مشکلات مالی روبه‌رو است ولی با تلاش گروه‌های فرهنگی فعال در سطح کشور و در استان این طرح‌ها با موفقیت بسیار خوبی انجام شده است یکی از برنامه‌های  این مرکز برگزاری نمایش حجاب برتر با حضور دانش‌آموزان و بانوان باحجاب در هفت شهر کشور بود که به صورت هماهنگ در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

میرفتحی‌زاده با بیان این مطلب که آیین چادرگذاری در سطح کشور در حال نهادینه‌شدن است، تصریح کرد: این مراسم همچون مراسم‌های ویژه جشن تکلیف در حال نهادینه‌سازی است زیرا باید این فرهنگ جا بیفتد که چادر برای هر دختر نوجوان و جوان عامل افتخار اوست که با این حجاب مقام و منزلت او افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری طرح خوش حجابی در سطح کشور، اظهار کرد: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح حجاب در میان دخترانی که حجاب خود را به طور مناسب دارند، اجرا می‌شود.

میرفتحی‌زاده افزود: در این طرح افراد آموزش‌دیده با ارتباط گیری با این دانش‌آموزان سعی می‌کنند در زمینه افزایش باورهای اعتقادی آنان نسبت به مسائل فرهنگی و اعتقادی کمک کنند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی مالی در استان ضعیف است، گفت: گر چه در زمینه خوش‌حجابی تعداد زیادی عضو موسسه شدند و در این ارتباط فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های ملی، آموزشی و تحقیقات برای مردم ارائه شده است اما حمایت‌های مالی مسئولان در این ارتباط ضعیف است.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی در ارومیه حمایت‌های مسئولان از این مرکز را خواستار شد و گفت: فعالیت‌های مرکز حجاب ریحانه‌النبی در سال جاری منوط به حمایت‌های مسئولان، امام جمعه، علمای ارومیه مقیم قم، مسئولان فرهنگی و خیران است زیرا این مرکز در طول چهار سال فعالیت خود در ارومیه اقدامات موثری انجام داده است.

وی نگارش آثاری مانند صدف آسمانی، مروارید بهشتی، کتاب گام به گام و در سایه حجاب زیبایی‌ام پایدارتر است را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان و اضافه کرد: اگر مسئولان از ما حمایت نکنند اما حجت شرعی بر ما باشد تا در این شهر فعالیت کنیم تنها با تأیید‌ علما مسیرمان را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول