اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

شهرداری‌ها با مردم مدارا کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند خواستار مدارای بیشتر با مردم و تکریم ارباب رجوع در شورای شهر و شهرداری شد و گفت: تمام قوانین و مقررات باید به نفع مردم تفسیر شود.

شهرداری‌ها با مردم مدارا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی بعد از ظهر امروز در همایش یک‌روزه شوراهای شهر مرند شبستر و جلفا که در فرهنگسرای شهرستان مرند اظهار کرد: نظام مقدس اسلامی از اول با آرای مردم بنا نهاده شده است و با حفظ هویت در تمام اصول قانون اساسی نقش اصلی را مردم بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: تمام مجالس مهم کشور مانند مجلس خبرگان و شوراهای شهر و روستا با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند

وی افزود: شوراها در مجموع عملکرد مفید و قابل قبولی دارند و عموما" در زمینه پیشرفت شهر و منطقه تلاش می‌کنند و وجود شوراها مایه خیر و برکت برای نظام، دولت و مردم است.

رضوانی، با آسیب‌شناسی عملکرد شوراها، یکی از مهم‌ترین آفات در عملکرد شوراها را اختلاف و تفرقه در بین شوراها عنوان کرد و گفت شوراها باید در داخل خود وحدت و همدلی داشته باشند و اختلاف در بین شوراها بزرگ‌ترین آسیبی است که باعث می‌شود عملکرد قابل قبولی نداشته باشند.

وی گفت: شوراها حلقه اتصال مردم به دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند و انتخاب شهردار خوب در شهرها و روستاها جزو وظایف مهم شوراهاست که می‌تواند عملکرد شورا را در بوته نقد قرار دهد.

فرماندار مرند تصریح کرد: دهیارانی در بعضی روستاها وجود دارند که خیلی پرتلاش، لایق و موفق هستند و قدرت اداره یک شهر بزرگ را نیز دارند، این از برکات شوراهاست که می‌تواند با مدنظر قرار دادن شایسته سالاری کار را به دست افرادی بسپارند که منشاء تحولات خوب باشد.

وی، در خصوص گسترش خدمات در تمام سطح شهر گفت: توزیع عادلانه ثروت در شهر و گسترش خدمات در تمام نقاط مختلف شهر و فرهنگ‌سازی در کنار ارتقای فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، پیشبرد پروژه‌ها و عمران و آبادانی شهرها، استفاده از توان بالقوه بخش خصوصی و نوآوری و ابتکار جزو وظایف اصلی شوراهاست.

فرماندار مرند گفت: شهرداری یک ارگانی است که توقعات از آن زیاد است و شهرداران باید افرادی مدیر و پرتلاش و موفق و درستکار باشند تا بتوانند مدیریت شهر را به نفع شایسته انجام دهند و نظارت بر عملکرد شهردار، راهنمایی و خط‌دهی همچنین یاری رساندن به شهردار در انجام بهینه امور از وظایف شوراهاست.

وی در ادامه خواستار مدارای بیشتر با مردم و تکریم ارباب رجوع در شورای شهر و شهرداری شد و گفت: تمام قوانین و مقررات باید به نفع مردم تفسیر شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول