اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

عمل به فرمایشات رهبری با شعار و بنر میسر نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری را نه با شعار و بنر بلکه باید با عمل، دست پرتوان و بازوی قدرتمند کارگران در بازارهای داخلی و حتی خارجی ترویج داد.

عمل به فرمایشات رهبری با شعار و بنر میسر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان مرند در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی مرند اظهار کرد: در سایه تلاش، همدلی و همکاری می‌توان در عرصه تولید توسط بازوی توانمند کارگران و حمایت کارفرمایان از این قشر زحمتکش به اقتصاد سالم و تولید کار و سرمایه ایرانی و همچنین امید اشتغال در جامعه رسید.

وی افزود: در این راستا فرمایشات مقام معظم رهبری را نه با شعار و بنر بلکه باید با عمل، دست پرتوان و بازوی قدرتمند کارگران در بازارهای داخلی و حتی خارجی ترویج داد.

رضوانی همچنین در ادامه افزود: اولویت هر بنگاه اقتصادی، تولیدی و خدماتی باید پرداخت حقوق مجموعه کارگران خود باشد و بعد از آن سرمایه‌های جمع شده را برای توسعه کار به کار ببرد.

وی، ارائه راهکارهای قانونی برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبری در سال حمایت از تولید ملی و کار سرمایه ایرانی اظهار کرد: شهرستان مرند دارای ظرفیت‌های کارخانه صنایع خاک چینی و کاشی است اما بازارهای کشور از تولیدات سایر کشورها نظیر چین و ترکیه پر شده و این در حالی است که کیفیت کالاهای ایرانی از سایر کشورها شاید کمتر نباشد. 

رضوانی گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران تنظیم بازار باید با برنامه‌ریزی دقیق برای جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود و یا کالاهای مصرفی که نیاز ضروری نیستند و فقط به عنوان کالای لوکس مصرف دارند،از صنایع حمایت کنند تا در پایین آوردن قیمت هزینه تولید کالای داخلی آن را به بازار وارد کرده و یا صادر کنند نه اینکه از خارج واردات داشته باشیم.

فرماندار مرند در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اسلام اهمیت زیادی به کار و کارگر داده و ما این را شاهد هستیم که کارگران چرخ‌های تولیدی و اقتصادی جامعه را در چرخش نگه داشته‌اند.

وی گفت: در زمینه‌های تولیدی نیز باید برنامه‌‌ریزی در دستور کار دست‌اندرکاران قرار گیرد چرا که اگر ما به تولیدات داخلی و حمایت از آن بیشتر توجه داشته باشیم هم در زمینه توسعه اقتصادی و ارزآوری هم در ایجاد اشتغال پایدار می‌توان نقش مهم ایفا کرد.

این مقام مسئول دولتی با اشاره به جنبش 99 درصدی در مقابل یک درصد حاکم در نظام‌های سرمایه‌داری افزود: ماهیت حکومت سرمایه‌داری و ثروت‌اندوزی در شرکت‌های بزرگ چنین است که همه برای عده‌ای قلیل کار می‌کنند و امروزه دیگر مردم دنیا به آگاهی کامل رسیده‌اند و استثمار نوین را نمی‌پذیرند.

در خاتمه از کارگران و کارآفرینان نمونه شهرستان مرند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول