اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سد سبلان اردبیل سر‌ریز کرد

برپایی آیین شکر‌گزاری سد مخزنی سبلان

خبرگزاری فارس: آیین شکر‌گزاری سر‌ریز سد مخزنی سبلان همزمان با ذخیره‌سازی انبوه آب در پشت این سد برگزار شد.

برپایی آیین شکر‌گزاری سد مخزنی سبلان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که از ظهر امروز به همین منظور و در محل سد سبلان اردبیل برگزار شد استاندار اردبیل در سخنانی مسئولان و متولیان تولید در استان را به بهره‌گیری از ظرفیت ممتاز این سد دعوت کرد.

سید حسین صابری اظهار داشت: زمانی شکرگزاری واقعی را به جای می‌آوریم که بتوانیم از این نعمت‌های داده شده به نحو مطلوب استفاده کرده و آن را به سرانجام مقصود برسانیم.

وی با یادآوری اینکه سد سبلان بزرگ‌ترین نعمت برای مردم منطقه و سر‌ریز شدن آن موهبتی از سوی خداوند است، خاطرنشان کرد: استفاده به جا و مطلوب از ظرفیت این سد می‌تواند ما را در دراز مدت تبدیل به منطقه‌ای خود‌کفا و بی‌نیاز از تولیدات بیرونی کند.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه وجود ذخایر غنی منابع آبی در نقاط مختلف استان فرصتی برای تقویت تولید ملی است، یادآور شد: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با استفاده از این منابع وارد کار شوند.

صابری جهاد کشاورزی استان را به استفاده حداکثری از ذخیره آبی پشت سد‌ها دعوت کرد و افزود: برنامه‌ریزی دقیق و اصولی را از جهاد کشاورزی استان انتظار داریم و باید در این راستا ما را همراهی کند.

این مسئول استفاده از آب سالم را حق همه مردم و شهروندان اعلام کرد و گفت: قطعاً احیای منابع آبی و استفاده از ظرفیت سد‌ها ما را نسبت به آینده پر‌بار استان امیدوار می‌کند.

استاندار اردبیل شکر‌گزاری عملی در سر‌ریز شدن آب سد‌ها را استفاده منطقی از این منابع اعلام کرد و بیان داشت:‌ استفاده صحیح از این منابع خود شکرگزاری عظیمی است و باید امسال تمام تلاش خود را برای دوام این سر‌ریز و افزایش ذخیره آب در پشت سد‌ها به کار بریم.

صابری از وجود بستر لازم برای تقویت کشاورزی در منطقه مشگین‌شهر خبر داد و ادامه داد: مسئولان موظف‌اند این آب را به صورت سنتی و صنعتی در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بتوانند از این نعمت‌ها به معنای واقعی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است تا سر‌ریز آب به نفع مردم استفاده شود، اظهار داشت: ما تکنولوژی و نیروی کار فراوانی داریم به شرطی که با استفاده صحیح و بهینه از ذخایر آب بتوانیم نیروها را ساماندهی و به سرمنزل مقصود برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم حاضرین جشن شکرگزاری سر‌ریز آب نماز شکر را به جای آورده و خداوند را به خاطر این نعمت سپاسگزار شدند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول