اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

راه‌اندازی 30 کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از راه‌اندازی 30 کتابخانه عمومی مشارکتی دیگر در استان خبر داد و گفت: کردستان در زمینه تعداد کتابخانه‌های عمومی از برترین‌های کشور است.

راه‌اندازی 30 کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاءالله رستگار ظهر امروز در افتتاحیه نخستین کارگاه آموزش کتابداری کتابخانه‌های مشارکتی استان در سنندج اظهار کرد: خوشبختانه از نظر راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی مورد حمایت مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استان هستیم.

وی با اشاره به رتبه برتر استان کردستان در راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در کشور افزود: در حال حاضر 78 کتابخانه مشارکتی در استان فعال است که با راه‌اندازی 30 کتابخانه عمومی مشارکتی دیگر این میزان به 108 باب می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی را در توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار مفید و حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: در جاهایی مانند روستاها که ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی نهادی زمان‌بر و هزینه‌بر است، ایجاد این نوع کتابخانه‌ها می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

رستگار در ادامه به مسئولیت خطیر کتابداران به منظور ارتقای سطح آگاهی و بصیرت در جامعه اشاره و عنوان کرد: کتابداران باید علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های تخصصی کتابداری بتوانند کتاب‌های سره را از ناسره تشخیص دهند و به عنوان مشاوری امین در نهاد کتابخانه‌های عمومی به مردم خدمت کنند.

کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم آشنایی کتابداران با فعالیت‌های این رشته، تصریح کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نقش بسیار ارزنده‌ای در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی دارند.

ویدا ساعدپناه خاطرنشان کرد: اداره‌کل کتابخانه عمومی کردستان با حمایت مسئولان در دو سال گذشته با به‌کارگیری برنامه‌های اثرگذار و روش‌های نوین گام‌های بسیار ارزشمندی در جلب توجه عمومی مردم به حوزه کتاب برداشته است.

کارگاه آموزش اصول کتابداری برای نخستین بار در استان کردستان با حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی مشارکتی شهرستان سنندج برگزار شد و در این کارگاه آموزش‌های لازم به 20 کتابدار شرکت کننده ارائه شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول