اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی بخش گنبکی ریگان بیان کرد

گنبکی ریگان نمادی از فعالیت‌های دولت در مناطق محروم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بخش گنبکی ریگان گفت: بخش گنبکی ریگان نمادی از فعالیت‌های دولت نهم و دهم در مناطق محروم کشور است.

گنبکی ریگان نمادی از فعالیت‌های دولت در مناطق محروم

محمدرضا نیو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بخش گنبکی ریگان بعد از ارتقای شهرستان ریگان راه‌اندازی شد که این بخش نمادی از فعالیت‌های دولت نهم و دهم در مناطق محروم کشور است.

وی افزود: بخش گنبکی ریگان یکی از قطب‌های مهم تولید مرکبات منحصر به‌فرد و تولید خرمای دونم کشور است که این محصولات در نوع خود بی‌نظیر هستند.

نیو تصریح کرد: وجود قنات‌های متعدد در این بخش سبب شده که این محصولات کیفیت دوچندانی داشته باشند و محصولی ارگانیک در این بخش تولید شود.

وی ابراز داشت: سطح زیر کشت مرکبات منحصر به‌فرد این بخش 2 هزار هکتار است که سالانه 20 هزار تن محصول از این بخش برداشت می‌شود، همچنین سطح زیر کشت خرما یک‌ هزار و 500 هکتار است که سالانه 15 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی بخش گنبکی ریگان گفت: در بخش گنبکی معدن مس ظفتک وجود دارد که طبق کارشناسی‌های صورت گرفته این معدن آماده استخراج مس است و در صورت ساخت جاده ریگان جاسک این معدن رونق خاصی گرفته و سبب اشتغالزایی در این بخش می‌شود.

نیو افزود: این بخش دارای آب و هوایی معتدل و دارای مناطق کوهستانی و روستای هدف گردشگری کوشا و وجود آبشارها در منطقه سرگری است.

وی خاطرنشان کرد: این بخش دارای 65 روستا و جمعیت 25 هزار نفر دارای 35 دهیاری مصوب است که اکثر روستاهای آن دارای شورای اسلامی هستند.

نیو با اشاره عملکرد شورای اسلامی این بخش ابراز داشت: پیگیری احداث سه مدرسه در روستاهای تقی‌آباد، ناصرآباد و حجت‌آباد گنبکی و پیگیری برای جذب اعتبار و اجرای سیل‌بند بالا دست بخش گنبکی انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی بخش گنبکی ریگان افزود: از دیگر فعالیت‌های این شورا پیگیری تامین اعتبار قنات‌های سیل‌زده بخش گنبکی، خرید سه دستگاه کمپرسی برای دهیاری‌های ناصریه، تقی‌آباد، رضوانیه و کوشا، پیگیری راه‌اندازی و افتتاح شرکت دهیاری‌ها، خرید یک دستگاه لودر برای شرکت تعاونی توسعه وعمران انجام شده است.

نیو گفت: همچنین پیگیری ساخت و راه‌اندازی درمانگاه شلتوک‌آباد، پیگیری مصوبات دهیاری‌های روستاهای بخش از دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی بخش گنبکی ریگان تصریح کرد: در بخش آبرسانی روستایی نیز پیگیری و اجرای آبرسانی روستایی مجتمع کهور خشک، آبرسانی به روستاهای اکرم‌آباد، ناصرآباد،  بدرآباد، مرادآباد، تقی‌آباد، ناصریه و مجموعه کهور خشک بوده است.

نیو عنوان کرد: در بخش راه روستایی  پیگیری روکش آسفالت کمربندی میرآباد امام‌قلی، زیرسازی جاده‌های روستای حسین‌آباد، آبشور، تقی‌آباد و حاجی‌آباد که آماده آسفالت است و همچنین شانه‌سازی کمربندی ناصریه به گنبکی و زیرسازی جاده قاسم‌آباد گنبکی انجام شده است.

وی در زمینه پیگیری بخش ارتباطات افزود: پیگیری و واگذاری زمین و احداث دکل مخابراتی ناصریه و  پیگیری احداث دکل مخابراتی کوشاه از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی بخش گنبکی ریگان در زمینه مسکن روستایی گفت: پیگیری و تامین اعتبار یک‌هزار واحد مسکونی برای بخش گنبکی برای واگذاری به واجدان شرایط مسکن و پیگیری تامین اعتبار ساختمان دهیاری‌های ناصریه، شلتوک‌آباد، کوشاه و حسن‌آباد گنبکی انجام شده است.

وی از پیگیری احداث و راه‌اندازی خانه بهداشت دولت‌آباد گنبکی خبر داد و افزود: این خانه بهداشت ساخته و اکنون آماده بهره‌برداری است.

نیو گفت: پیگیری راه‌اندازی سیستم صوتی مرکزی بخش گنبکی، پیگیری واگذاری سه هکتار زمین در روستاهای ناصریه برای جوانان فاقد زمین مسکونی از طریق دهیاری‌های ناصریه که کارهای قانونی آن انجام شده و آماده واگذاری از دیگر اقدامات شورای اسلامی بخش گنبکی ریگان در طول مدت فعالیت است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول