اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از سرمازدگی

محلول پاشی راهکار مؤثر در تأمین مواد غذایی مزارع گندم است

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: به ‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از سرمازدگی، در راستای ارتقای عملکرد، محلول پاشی مزارع گندم در دستور کار مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی قرار گرفت.

محلول پاشی راهکار مؤثر در تأمین مواد غذایی مزارع گندم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی، صبور بیلندی با اشاره به اینکه پس از سرما و پراکنش نامناسب باران در سطح استان که مزارع گندم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: این عوامل سبب کاهش در رشد در ماه‌های دی و بهمن و اوایل اسفند شد که توصیه به انجام آبیاری منظم و دادن کود می‌تواند تا حد بسیار زیادی رشد رویشی گندم و در نتیجه عملکرد نهایی را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: محلول‌پاشی مزارع گندم به وسیله کودهای ریزمغذی در مزارع گندم آغاز شده است و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این امر ادامه داشته و با نظارت مهندسان ناظر مزارع گندم سطح بیشتری از مزارع گندم تحت پوشش قرار می‌گیرد که این امر گویای استقبال زارعین نسبت به این موضوع و بذل اهمیت آنها در ارتباط با افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول خود است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول