اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

برداشت 200 هزار تن گندم در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح زمین‌های زیر کشت گندم در استان سیستان‌وبلوچستان، 200 هزار تن محصول برداشت شود.

برداشت 200 هزار تن گندم در سیستان‌وبلوچستان

محمدعلی کیخا امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: کار برداشت گندم در استان از اواخر فروردین ماه آغاز و تا خرداد ماه سال‌جاری ادامه دارد که سطح زیر کشت گندم در سطح استان 85 هزار هکتار است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح امسال 200 هزار تن گندم برداشت و به سیلوهای سطح استان حمل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: خرید تضمینی گندم در سال‌جاری از قرار هر کیلوگرم، 3 هزار و 950 ریال است و از ابتدای برداشت گندم در سطح استان تاکنون، سطحی معادل 500 هکتار از اراضی جنوب استان به علت شرایط مناسب آب و هوایی برداشت شده است.

* اتمام عملیات گرده افشانی 35 هزار هکتار از نخیلات بارور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان هم گفت: عملیات گرده افشانی در سطح 35 هزار هکتار از نخیلات بارور استان به اتمام رسیده است.

سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: درختان خرما از نیمه دوم اسفند ماه آغاز به گل‌دهی کرده و همزمان عملیات گرده‌افشانی آنها نیز شروع می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: این استان یکی از مناطق مهم تولید خرما در کشور محسوب می‌شود که سالانه بیش از 170 هزار تن خرمای مرغوب تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: سیستان‌وبلوچستان دارای 46 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات خرما است که 35 هزار هکتار آن بارور است.

سیدحسینی با اشاره به اینکه در استان سیستان‌وبلوچستان 70 رقم خرما وجود دارد افزود: بیشترین سطح زیر کشت و تولید خرما به رقم‌های مضافتی و ربی اختصاص دارد که از ارقام مرغوب در استان سیستان‌وبلوچستان محسوب می‌شوند.

وی گفت: همه ساله در اواخر اسفند و اوایل فصل بهار با شکوفا شدن خوشه‌های نخل خرما در استان، کار گرده‌افشانی از نخل نر به نخل ماده توسط نخل‌کاران به روش سنتی برای پربار شدن محصول خرما آغاز می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول