اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی:

بزرگترین مشکل سمن‌ها مسائل‌‌ مالی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: مسائل مالی بزرگترین مشکل سازمان‌های مردم‌نهاد است.

بزرگترین مشکل سمن‌ها مسائل‌‌ مالی است

محمود ابراهیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بزرگترین و مهم‌ترین مسئله سازمان‌های مردم‌نهاد برای فعالیت کردن تامین منابع مالی می‌باشد به طوری که برای رفع کردن این چالش اساسی باید گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: برای تداوم فعالیت‌های این قبیل موسسه‌ها کمک‌هایی صورت گرفته است تا به اجرای برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف تداوم دهند به بعضی از موسسه‌های دیگر نیز راه‌کارهای کسب درآمد آموزش داده شد ولی همچنان تعدادی از سمن‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند.

این مسئول ضعف در مدیریت را چالش اساسی پیش‌روی سمن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بعضی مدیران سمن‌ها قادر به برنامه‌ریزی بلندمدت برای اداره سمن زیرمجموعه خود نیستند بر این اساس باید برای توانمندسازی آنها گام برداشته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی از دستگاه‌های اجرایی سمن‌های مرتبط با مجموعه خود را نمی‌شناسند و گاهی دیده شده است حتی رغبتی برای آشنا شدن با سمن‌ها نشان نمی‌دهند از این رو برای توجیه متولیان امر چندین جلسه برگزار شد به دنبال آن اهداف و برنامه‌های آنها برای جلب حمایت مسئولان تشریح گردید.

این مسئول با بیان اینکه برای ساماندهی سمن‌ها مبادرت شده است گفت: برای ساماندهی سمن‌ها، ابتدا مصوبات دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد همچنین در این راستا هیئت نظارت برای رسیدگی بر فعالیت سمن‌ها شکل گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت‌های زیادی برای یاری رساندن به دولت و رفع مشکلات مختلف جامعه وجود دارد پس باید از طریق رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای رونق یافتن فعالیت سمن‌ها تلاش شود.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول