اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

مجریان سلامت انتخابات را قربانی مطامع زودگذر نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: مجریان انتخابات سلامت و صحت انتخابات را قربانی مطامع زودگذر و برخی خواسته‌های نامشروع نمی‌کنند.

مجریان سلامت انتخابات را قربانی مطامع زودگذر نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری در گردهمایی متولیان مرحله دوم انتخابات در اردبیل اظهار داشت: بزرگ‌ترین افتخار نظام اسلامی ما در عرصه سیاسی و بروز و ظهور اراده مردم اعتمادسازی عمومی است به طوری که با این حرکت بنیه‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی تضمین و تقویت شده است.

وی با بیان اینکه وحدت، انسجام و همدلی در سایه حضور آگاهانه مردم به اقتدار واقعی کشورمان تبدیل شده است، اضافه کرد: اگر امروز در عرصه داخلی و خارجی و تبادلات بین‌المللی ابتکار عمل دست ماست به واسطه حضور آگاهانه مردم در صحنه است.

فرماندار اردبیل با یادآوری اینکه باید با اعمال صحیح قانون ضریب اعتماد مردمی را نسبت به عوامل اجرایی انتخابات افزایش دهیم افزود: اهمیت، حساسیت و بار سنگین مسئولیت این دور از انتخابات به دلیل رقابت نزدیک و فشرده بین دو کاندیدا حتی بیشتر از مرحله اول است و همه عوامل باید تلاش کنند تا از مسئولیتی که بر دوش آنهاست سربلند بیرون بیایند.

اکبری اظهار داشت: صندوق‌های رای به عنوان امانت توسط مردم و نظام اسلامی روز 15 اردیبهشت ماه به عوامل اجرایی انتخابات سپرده می‌شود و آنها باید حتی با حساسیت بیشتری نسبت به دور اول انتخابات با عمل به قانون از این امانت نگهبانی کنند.

رئیس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به پایان مهلت قانونی تبلیغات از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه تصریح کرد: مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در روز 15 اردیبهشت ماه تدارک دیده شده و تنها سه صندوق در شهر اردبیل آن هم برای اخذ آرای اقشاری که در محل کار خود حضور دارند و همچنین مراکز بیمارستانی، زندان‌ها و برخی دیگر از مکان‌های ضروری در نظر گرفته شده است.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی انتخابات مستقر در شعب اخذ رای، قیوم و وکیل مردم و تعیین کننده نتیجه انتخابات به نفع فرد، گروه یا جریان خاصی نیستند و باید مراقب اعمال و رفتار خود در روز رای‌گیری باشند تا مبادا با رفتار خود بر تصمیم حتی یک رای‌دهنده تاثیر نگذارند.

وی ادامه داد: نمایندگان فرماندار، هیئت نظارت و سایر عوامل باید تنها به عنوان مجری و امانتدار انتخابات در شعب اخذ رای حضور یابند و تحت تاثیر هیچگونه فرد، مسئول، گروه و یا پیامی قرار نگیرند و در برابر امانتی که به دست آنها سپرده می‌شود، خیانت نکنند.

اکبری در پایان سخنان خود از کاندیداها و روسای ستادهای انتخاباتی آنها خواست تا صرفنظر از نتیجه، در روز انتخابات و روز پس از آن رفتاری منطقی و در چارچوب قانون داشته باشند چرا که تشخیص صلاحیت و حکم نهایی بر عهده شورای نگهبان است و حکم شورای نگهبان باید برای همه فصل‌الخطاب ‌باشد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول