اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره 2 کاندیدای مجلس همدان_1

بهره‌وری در کشور زیر یک درصد است

خبرگزاری فارس: کاندیدای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: طبق برنامه پنجم توسعه از هشت درصد رشد اقتصادی 2.5 درصد باید از طریق بهره‌وری حاصل شود اما بهره‌وری در کشور زیر یک درصد است.

بهره‌وری در کشور زیر یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ابراهیم کارخانه در دومین مناظره انتخاباتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مجلس را قلب تپنده کشور دانست و اظهار داشت: در دنیای پیچیده امروز هر کشوری که بخواهد استقلال خود را حفظ کند باید به مرزهای دانش و فناوری‌های نوین دست یابد لذا جایگاه بالا داشتن در معادلات جهانی ثمره برخورداری از قدرت علمی است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی محل حضور نخبگان سیاسی، علمی و دینی است، افزود: مجلس خون قانون‌گذاری را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور در شریان‌های حیاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جاری می‌سازد.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین تصریح کرد: امروز در برخی از کمیسیون‌های مجلس تخصص لازم وجود ندارد به طور مثال در کمیسیون انرژی افرادی را مشاهده می‌کنیم که مدرک تحصیلی آنان تاریخ، ادبیات و سایر رشته‌ها است.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر 290 نماینده مجلس بر اساس نیازهای کشور وارد خانه ملت شوند آنگاه مجلس ایده‌آل شکل می‌گیرد اما در حال حاضر این تعداد از نمایندگان نقش زیادی را نمی‌توانند ایفا کنند.

کارخانه تأکید کرد: نمایندگان استان باید با وحدت رویه و هماهنگی برنامه‌ریزی داشته باشند و مشترکات استان را در قالب مجمع نمایندگان بین یکدیگر مطرح کنند.

وی در واکنش به طرح مسئله غیر بومی بودنش گفت: 28 سال است که در همدان زندگی می‌کنم و در تهران هم مستأجر هستم و حتی محل صدور شناسنامه فرزندان من همدان است لذا اگر کسی بگوید بنده غیر بومی هستم حرف درستی نزده است.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در ادامه سخنان خود به موضوع توسعه و پیشرفت در استان اشاره کرد و افزود: در افق 1404 و چشم‌انداز توسعه جایگاه استان همدان مشخص نیست و به لحاظ کشاورزی و گردشگری برنامه‌ریزی‌های لازم صورت نگرفته است.

وی ابراز کرد: تصمیمات در استان بر اساس سلایق شخصی مدیران و به صورت موردی انجام می‌شود و ما را به افق 1404 هدایت نمی‌کند.

کارخانه با بیان اینکه الگوی توسعه استان باید در راستای اهداف ترسیم شده باشد، اضافه کرد: نماینده در شورای برنامه‌ریزی استان باید بیشتر از استاندار و سایر مدیران برنامه داشته باشد. 

وی اضافه کرد: زمانی بحث گردشگری و توجه ویژه به این موضوع مطرح شد اما در عمل کاری صورت نگرفت و زیرساخت‌ها را فراهم نکردیم، امروز نیز کمبود آب کشاورزی و آب آشامیدنی بزرگترین مشکل منطقه است.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات مجلس تصریح کرد: همدان توسعه نیافته صنعتی است و اگر این موضوع را در مجموعه‌های کلان از جمله مجلس مطرح کنیم موجب می‌شود که به ما امتیازات کمتری بدهند.

وی با اشاره به جایگاه مهم مجلس و کارکرد آن در سطوح بالای مدیریتی کشور گفت: وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است لذا یک نماینده باید در این رابطه به وظیفه اصلی خود عمل کند.

کارخانه در ادامه سخنان خود افزود: طبق فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) یک بسته تحول اقتصادی ارائه شد که یکی از بخش‌های این مجموعه موضوع یارانه‌ها بود که حدود 90 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور صرف یارانه‌ها می‌شد و این مسئله نیز معادلات برنامه‌ریزی دولت را بر هم می‌زد.

وی ساماندهی امور مالیاتی، بانک‌ها، گمرک و افزایش بهره‌وری را از دستاوردهای هدفمندی یارانه‌ها دانست و تصریح کرد: طبق برنامه پنجم توسعه از هشت درصد رشد اقتصادی 2.5 درصد باید از طریق بهره‌وری حاصل شود اما بهره‌وری در کشور زیر یک درصد است.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین خاطرنشان کرد: 30 درصد از درآمدی که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت‌ها باید توسط دولت به بخش صنعت داده شود عملیاتی و اجرا نشده است و وقت زیادی از مجلس نیز صرف این موضوع شده است.

وی تأکید کرد: اگر طرحی که در مجلس هفتم ارائه دادم مبنی بر پرداخت معوقات بانکی توسط بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اجرایی می‌شد اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در کشور به وجود نمی‌آمد.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول