اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

توجه به احیای حقوق عامه از وظایف دادسراست

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: توجه به احیای حقوق عامه از وظایف دادسرا محسوب شده و موجب از بین رفتن زمینه‌های تعدی به حقوق عمومی می‌شود.

توجه به احیای حقوق عامه از وظایف دادسراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ضمن اشاره به عملکرد جامع سال 91 دادسرای عمومی و انقلاب قزوین گفت: یکی از محورهای مهم این برنامه پیشگیری از وقوع جرم بوده که از طریق بررسی فراوانی جرایم همکاری با معاونت حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، آموزش همگانی و پیگیری برای ترغیب پروژه‌های تحقیقاتی محقق می‌شود.

وی افزود: توجه به احیای حقوق عامه از وظایف دادسرا محسوب شده و سبب از بین رفتن زمینه‌های تعدی به حقوق عمومی می‌شود که می‌توان آن را به نحو نظارت بر نهادهای دولتی که با حقوق عمومی مرتبط هستند، شناسایی بسترهای ناامنی و بی‌عدالتی حضور مستمر و مؤثر در کمیسیون‌هایی که حضور دادستان یا معاونان وی الزامی است، اعلام نمایندگان قانونی در مزایده‌ها و همکاری با سازمان بازرسی کل کشور به انجام رسانید.

صادقی اظهار کرد: از دیگر اهداف دادسرای عمومی و انقلاب قزوین دسترسی آسان شهروندان به این نهاد است که این هدف به واسطه توسعه پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرا، گسترش ملاقات‌های حضوری ایجاد صندوق‌های انتقاد و پیشنهاد و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ محقق می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تقویت واحد کنترل گزارش‌ها و شکوائیه‌ها را از راهکارهای کنترل و کاهش ورودی پرونده‌ها دانست و افزود: علاوه بر این راهکار نظارت مستمر بر واحد ارشاد و معاضدت قضایی، تقویت واحد بررسی سوابق، تقویت واحد ثبت متمرکز، کاهش ورودی پرونده‌ها و ساماندهی عریضه‌نویسان از دیگر راهکارهای کنترل و کاهش ورودی پرونده‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به لزوم تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی گفت: برای دستیابی به این هدف بایستی متوسط زمان رسیدگی در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته باشد که با اندیشیدن تمهیدات لازم به این مهم دست می‌یابیم.

صادقی‌نیارکی افزود: با توجه به چشم‌انداز آتی قوه قضائیه که به سوی دادرسی الکترونیکی گام بر می‌دارد در سال جاری دادسرای قزوین باید به نحوی عمل کند که تمام وقایع پرونده‌ها در سیستم مدیریت پرونده‌ها قابل مشاهده باشد.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول