اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

مراجعه روزانه 2000 نفر به شعب دادسرای قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: حجم مراجعه روزانه 2 هزار نفر به شعب دادسرای قزوین باید با حداقل آسیب همراه باشد.

مراجعه روزانه 2000 نفر به شعب دادسرای قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در جلسه پرسش و پاسخ پرسنل قضایی و اداری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: از عملکرد خوب مجموعه دادسرای قزوین به ویژه دادستان در طول کارنامه یک سال و اندی راضی هستم.
وی ادامه داد: حجم مراجعه روزانه 2 هزار نفر به شعب دادسرای قزوین باید با حداقل آسیب همراه باشد و در کنار آن به اقتدار سیستم و دستگاه باید شتاب دهیم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید به دنبال این دیدگاه باشیم و به سمتی برویم که اگر کسی اجحافی در حق‌اش شد، مطمئن باشد که می‌تواند حق از دست رفته‌اش را بازستاند.
وی با اشاره به متفاوت بودن نوع پرونده‌های وارده به دادسرای قزوین با سایر دادسراهای استان تأکید کرد: توقع مدیریتی با برخورد متعارف، پیدا کردن استراتژی مناسب و راه حل مناسب همراه است.
در ادامه دادستان قزوین با خیرمقدم به رئیس کل دادگستری استان و معاون اداری و مالی دادگستری استان با اشاره به عملکرد دادسرای قزوین اظهار کرد: رسیدگی‌های کمی و مقایسه‌ای با در نظر گرفتن تعداد شعب فعال، نشان از روند رو به رشد رسیدگی‌ها در دادسرای قزوین دارد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی عنوان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، بیش از 98 درصد رسیدگی انجام شده در دادسرا مورد تأیید واقع می‌شود.
وی با اشاره به میانگین مراجعه 2 هزار نفر روزانه به دادسرای قزوین اعلام کرد: با توجه به حجم بالای مراجعه کننده و سختی کار در ابتدای شکل‌گیری پرونده‌ها، در بحث رعایت حقوق شهروندی، از موقعیت خوبی برخوردار هستیم و گله‌مندی در خصوص نقض حقوق شهروندی در دادسرای قزوین بسیار ضعیف است.
دادستان قزوین با اشاره به کمبود 40 درصدی پست‌های اداری، دادسرای قزوین را از حیث انضباط اداری، دارای موقعیت عالی دانست.
در پایان این جلسه رئیس کل دادگستری استان به سؤالات مطرح شده از سوی پرسنل قضایی و اداری پاسخ گفت.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول