اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم اردیبهشت

طرح شبنم به صورت دقیق در همدان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان از اجرای دقیق طرح شبنم در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در همدان خبر داد.

طرح شبنم به صورت دقیق در همدان اجرا می‌شود

علیرضا شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه قرار بر این شده که پس از ورود کالا به کشور، طرح شبنم روی کالاها پیاده شود، اظهار کرد: در این راستا کالای وارده به گمرک، یک کد دو بعدی به صورت برچسب دریافت بر آنها حک می‌شود که این کد برای هر بسته کالا و واحدکالا مجزا و منحصر به فرد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی(شبنم) این امکان برای شهروندان فراهم می‌شود که با داشتن یک گوشی همراه دارای دوربین و با استفاده از نرم‌افزار موجود از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند، تصریح کرد: در حالت کلی این طرح، کنترل کالای قاچاق را افزایش می‌دهد.

به گفته رئیس مجمع امور صنفی همدان، کد کالاهای وارداتی به کشور، از طریق سازمان صنعت و معدن و تجارت به فروشنده‌ها داده می‌شود و کالاهایی که این کد را نداشته باشند قاچاق محسوب می‌شوند.

وی عنوان کرد: کالایی که فروشندگان می‌فروشند باید در امر فروش کالا علاوه بر ارائه فاکتور معتبر، یک کد نیز داشته باشند چرا که در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود.

شمس ابراز داشت: توصیه من به همه واحدهای صنفی مرتبط با طرح شبنم این است که پیگیر این مهم باشند تا بر این اساس مشمول جریمه نشوند.

وی با بیان اینکه موبایل، خدمات موبایل، لوازم خانگی، لوازم پزشکی، بهداشتی، آرایشی و سیگار از جمله کالاهایی است که مشمول طرح شبنم قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه قرار بر این بود که اجرای طرح شبنم از بهمن ماه سال گذشته باشد، گفت: براساس نیازی که در زمینه لزوم آموزش به کسبه و اطلاع‌رسانی احساس شد این مدت تا اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول