اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر شهری استانداری گلستان:

تشکیل شوراها استفاده از توانمندی همه جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان گفت: تشکیل شوراهای اسلامی استفاده از تفکر، اندیشه و توانمندی همه جامعه برای رسیدن به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران است.

تشکیل شوراها استفاده از توانمندی همه جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید محمدرضا سیدالنگی صبح امروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان آزادشهر اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادهای مردمی از بین مردم و با نظر مستقیم آنان انتخاب می‌شوند و فعالیت‌های آنها منطبق بر مشکلات مردم اولویت‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به آخرین آمار جمعیت شهری و روستائی استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر 53 درصد از هم‌استانی‌های ما را اهالی شهرها و 47 درصد آن را روستانشینان و عشایر تشکیل می‌دهند که در مقایسه با آمار سال‌های قبل رشد چشمگیر جمعیت روستاها را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد نه تنها میزان مهاجرت مردمان روستاها به شهرها کاهش پیدا کرده بلکه بسیاری از مهاجران به شهرها هم به روستاها بازگشته‌اند و با توجه به امکانات خوبی که در روستاها است تصمیم گرفتند در زادگاه‌های خویش و در کنار بستگان خود زندگی کنند.

سیدالنگی ادامه داد: اگر شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران همت خود را بیشتر کنند و با عنایت به حمایت‌های دولتی و همکاری مردم امکانات روستای خود را افزایش دهند جمعیت روستاها باز هم افزایش پیدا می‌کند و باعث رونق اقتصادی آنها خواهد شد.

وی از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خواست با همکاری شهرداران و دهیاران توجه خود را به شعار سال مقام معظم رهبری بیشتر کنند و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرها و روستاهای خود ضمن افزایش تولید ملی، فضای کار و اشتغال را بسط و گسترش دهند و سهم خود را برای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری پررنگ‌تر کنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول