اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

شوراهای اسلامی از ضروری‌ترین نیازهای نظام است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی گفت: شوراها به عنوان یک نهاد اجتماعی از ضروری‌ترین نیازهای نظام است.

شوراهای اسلامی از ضروری‌ترین نیازهای نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه، سعید حسین‌پور ظهر امروز در همایش شهرداران، شوراها و دهیاران شهرستان طرقبه شاندیز ضمن تبریک روز شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که امام خمینی(ره) از ضرورت تشکیل یک نهاد مردمی درک کرده بودند سبب شد تا در فرمانی تاریخی، 9 اردیبهشت را به عنوان روز شورای اسلامی معرفی کنند.

حسین‌پور گفت: مشورت در بین بزرگان رایج و توصیه شده بوده است و حتی پیامبر اسلام نیز در کارهای اجرایی و جنگ‌ها با یاران و اصحاب خود مسائل را مشورت می‌کردند.

وی تصریح کرد: به واقع شوراها به عنوان یک نهاد اجتماعی از ضروری‌ترین نیازهای نظام است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی گفت: اگر امروز در مدیریت شهری و روستایی تصمیماتی بدون مشورت و در نظر گرفتن جامعه هدف داشته باشیم مطمئناً مدیریت صحیحی نخواهیم داشت.

حسین‌پور افزود: امروز نیاز به تلاش بیش‌تر و پیمودن راه باقی مانده نسبت به چشم‌انداز توسعه روستایی و شهری احساس می‌شود و باید شوراها با تلاش خود به این نیاز پاسخ دهند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی صحیح و مناسب را راهکاری قابل اجرا و مناسب دانست و خاطرنشان کرد: باید دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور با مشورت شوراها و دهیاری‌ها تمام سعی خود را در رفع مشکلات به صورت مدون و دقیق داشته باشند.

حسین‌پور افزود: اصل نظام، شکل‌گیری و پیروزی آن با حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی بوده است و امروز نیز اقتدار و جایگاه نظام به خاطر حضور باشکوه مردم در عرصه‌های مختلف می‌باشد و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با اشاره به وجود برخی رفتارهای نامناسب در میان بعضی از اعضای شوراها افزود: در کنار همه تلا‌ش‌هایی که از شوراها شاهد بوده ایم انتظار می‌رود که این مجموعه‌ها با یک ساختار هماهنگ و منسجم‌تر برنامه‌ریزی‌هایی برای شکوفایی و رشد مناطق داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد: وقتی مردم اتحاد و پی‌گیری شوراها را شاهد باشند همکاری بهتری را در قبال شهر و شورا دارند.

وی وجود مردم را در عرصه‌های مختلف بسیار مهم دانست و افزود: فلسفه وجودی نظام شورای اسلامی حضور معنادار مردم در فعالیت‌ها است.

حسین‌پور گفت: بیش از 110 میلیارد تومان اعتبار در دولت‌های نهم و دهم به دهیاری‌های استان اختصاص یافته است که نشان از عزم جدی دولت برای آبادانی روستاها دارد.

وی افزود: در هفت سال گذشته نیز با توجه به شعارهای دولت نهم و دهم اعتباری بیش از 330 میلیارد تومان به شهرداری‌های ‌خراسان‌رضوی پرداخت شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در کنار اعتبارات، قوانین، ضوابط و اختیاراتی برای دریافت هزینه‌ها به دهیاری‌ها اعطاء شده است. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول