اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد مسکن فارس صورت می‌گیرد

پیش‌بینی ساخت 10 هزار واحد مسکونی در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس گفت: با تحقق اعتبارات پیش‌بینی شده ساخت 10 هزار واحد مسکونی توسط این نهاد در سال 1391 آغاز می‌شود.

پیش‌بینی ساخت 10 هزار واحد مسکونی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عطاالله زمانی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای معاونان و مدیران شعبه‌های بنیاد مسکن فارس در سال 91 اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری تمام تعهدات خود در ساخت مسکن را محقق کنیم.

به گفته وی تاکنون بیش از 32 هزار واحد مسکونی مهر در فارس پروانه ساخت دریافت کرده‌اند که این تعداد با توجه به سهمیه تعیین شده 31 هزار و 624 واحدی از رشد قابل توجهی برخوردار و مازاد بر تعهدات ما بوده است. 

زمانی به اجرای طرح مسکن ویژه سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تحول بزرگی را در ساخت سرپناه برای اقشار نیازمند شاهد بوده‌ایم که با اتمام هر پروژه، طرح‌های دیگر و در فازهای مختلف عملیاتی می‌شوند.

وی تصریح کرد: حوزه فعالیت این معاونت در بنیاد مسکن فارس شامل ساخت مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و اتمام دیگر پروژه‌های قبلی و نظارت‌های عالیه بر ساخت و سازهای مسکونی زیر نظر است. 

در ادامه معاون بازسازی و به‌سازی مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه برای ریشه‌کنی مسکن غیرمقاوم روستایی عزم راسخ داریم، ابراز داشت: سال 91 سال شکوفایی فعالیت‌های این نهاد در روستاهای این استان است.

فرج‌الله نصیری افزود: از ابتدای شروع طرح ویژه در سال 84 تا سال 90 بیش از 117 هزار واحد مسکونی روستایی سهم این استان بوده و اعتبارات آن اختصاص یافته است و با توجه به غیرمقاوم بودن مسکن در روستاها و به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی در حوادث، مقاوم‌سازی مسکن در روستاها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است که با اختصاص اعتبارات لازم از سوی دولت امکان ریشه‌کنی این معضل در روستاها وجود دارد.

وی با بیان این که جمعیت روستایی شهرستان‌ها بسیار قابل ملاحظه و چشم‌گیر است گفت: هنوز تعداد زیادی واحد مسکونی در سطح روستاها غیرمقاوم هستند که باید زمینه مشارکت آن‌ها در برنامه مقاوم‌سازی به وجود آید.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: تاکنون با وقوع پیوستن حوادث قهری متعددی در سطح این استان، 54 هزار و 539 واحد مسکونی روستایی بازسازی شده است.

نصیری گفت: در سال جاری فارس با انجام به‌سازی 15 هزار واحد مسکونی روستایی در 29 شهرستان این استان دارای بیشترین حجم فعالیت است.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات به‌سازی مسکن روستایی از طریق بانک‌های سپه، تجارت، ملی، ملت، صادرات و رفاه درحال انجام بوده و بیشترین حجم با 22 درصد در اختیار بانک‌های تجارت و سپه و کم‌ترین با شش درصد در اختیار بانک رفاه کارگران است.

وی با بیان این که باید اعتبارات به‌سازی مسکن روستایی با سهولت بیشتری به‌دست مردم برسد، اضافه کرد: طرح به‌سازی مسکن روستائیان دارای مصوبه مجلس و دولت است و در این زمینه برای پرداخت از طریق بانک‌ها باید سرعت بیشتری را شاهد باشیم.

نصیری از مدیران ادارات شهرستان‌های فارس خواست مشکلات در این زمینه را مطرح تا از طریق تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی با مسئولان استان و بانک‌ها پیگیری شود.

این مسئول در ادامه گفت: برای سهولت بیشتر در پرداخت تسهیلات باید با بانک‌های عامل جلسات تخصصی و مداومی برگزار شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس تصریح کرد: برنامه زمان‌بندی برای تمام فعالیت‌های مربوط به جذب تسهیلات آماده شده و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته و باید سعی شود اجرای متناسب و مطابق با آن پیشرفت داشته باشد تا شاهد عملکرد شایسته‌ای باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: تا این تاریخ طبق برنامه زمان‌بندی شده 75 درصد افراد متقاضی برای دریافت تسهیلات را باید به بانک‌ها معرفی کرده باشیم.

در ادامه این جلسه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی در روستاهای استان فارس باید با توجه به وزن بالای جمعیتی آن‌ها انجام شود.

مصطفی هاشمی افزود: در سال گذشته 255 روستا در فارس به خیل روستاهای دارای طرح هادی پیوسته‌اند که به این ترتیب هم‌اکنون یک‌هزار و 768 روستای دارای طرح هادی در این استان هستند.

وی جمعیت روستانشین فارس را بیش از  15 استان و معادل جمعیت سه استان کشور دانست و اضافه کرد: با یک پتانسیل بزرگ جمعیت روستانشین در فارس مواجه هستیم و این امر می‌طلبد تا با عنایت به حجم فعالیت‌های پیش رو به تقویت برنامه‌ها با افق‌های تعیین شده برای آینده بیشتر توجه کنیم. 

به گفته وی از 22 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور بیش از 7.4 درصد آن در فارس سکونت دارند و این امر نشانگر آن است که باید از منابع ملی سهم قابل توجهی را جذب کنیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس با تشریح مسئولیت‌ها، برنامه‌ها و اهداف این نهاد مردمی، در این جلسه خاطرنشان کرد: در بخش به‌سازی روستایی تا سال گذشته 650 روستا به‌سازی شده و 490 روستا نیز از سال گذشته در حال اجرای طرح هستند.

این مسئول ادامه داد: همچنین 210 هزار سند مالکیت روستایی در سطح این استان تاکنون صادر و کار صدور 160 هزار سند مالکیت انجام نشده در فارس باقی‌مانده است.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بنیاد صدور پروانه ساختمانی، اجرای طرح هادی، بررسی پروژه‌های پایان یافته روستاهای بالای 20 خانوار، واگذاری 66 هزار و 408 زمین که بالاترین آن در شهرستان‌های لار، داراب، نی ریز و فیروزآباد بوده و همچنین تملک 12 هزار هکتار اراضی روستایی که بیشترین آن در شهرستان‌های لار، نی ریز و لامرد بوده است.

هاشمی همچنین گفت: اخذ اسناد تملیکی، صدور اسناد 2 هزار و 40 هکتار از اراضی تملیکی، بررسی 10 هزار هکتار اراضی تملیکی فاقد سند از جمله برنامه‌ها و امور اجرایی سال گذشته و برنامه سال 1391 است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول