اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

باشگاه‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در هر یک از پردیس‌های دانشگاه‌ها در سال جاری یک باشگاه آزاد‌اندیشی ایجاد می‌شود.

باشگاه‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا خواجه‌سروی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی با اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی، راه نجات پویایی و خلاقیت در دانشگاه‌هاست و در این کرسی‌ها نقش اساتید و اعضای هیئت علمی بیشتر باید به چشم بخورد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ مفهومی که مقام معظم رهبری از این کرسی‌های آزاد‌اندیشی بیان کردند به دور از تنگ‌نظری و داشتن خط قرمز‌هاست بنابراین وظیفه ما در برابر فرمایش رهبر انقلاب این است که باید در دانشگاه‌ها با وسعت نظر به این کرسی‌ها نگریسته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه طراحی کرسی‌های آزاد‌اندیشی وظیفه اساتید و دانشجویان است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این زمینه راه را باز کنند و با کنار‌ گذاشتن تنگ نظری‌ها و حساسیت‌ها زمینه را برای ایراد نظر و گفت‌و گو در دانشگاه‌ها با عقلانیت و آگاهی و دانایی محوری فراهم آورند.

خواجه‌سروی با تاکید بر اینکه کرسی‌های آزاد‌اندیشی سبب تضارب آرا و در نهایت منجر به تولید فکر می‌شود، بیان داشت: تلاش کردیم نگرش‌های منفی موجود بر سر راه این مسئله را کاهش دهیم و به همین لحاظ در سال 91 در نظر داریم حداقل برای هر پردیس دانشگاهی یک باشگاه آزاد‌اندیشی ایجاد کنیم.

این مسئول دانشجویان را امانتی در دست اساتید اعلام کرد و یادآور شد: ‌4 میلیون و 200 هزار نفر دانشجو در کشور سرمایه‌ای عظیم و ملی هستند که همه اینها باید به دست اساتید و اعضای هیئت علمی پرورش فکری و فرهنگی یافته و وارد جامعه شوند.

 

فضای باز و چند‌ صدایی باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه فضای باز، آزاد وچند صدایی باید در دانشگاه‌ها حاکم باشد، ابراز داشت: ‌شکل‌گیری فضای یک صدایی به نفع نظام جمهوری اسلامی و به نفع منافع ملی نیست.

خواجه‌سروی ادامه داد: ما امروز در دانشگاه‌ها پنج اتحادیه فعال داریم که درحوزه سیاسی فعالیت می‌کنند بنابراین باید با بها دادن به این اندیشه‌ها زمینه شکوفایی استعدادهای مشارکتی و کار جمعی را در دانشگاه‌ها فراهم آوریم.

وی یادآور شد: دانشگاه باید جهت‌دهنده جامعه باشد نه اینکه به یک دستگاه منفعل و تاثیر‌پذیر تبدیل شده و از مردم عقب بماند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حوزه جنگ نرم باید طوری عمل کنیم که به گفته مولای متقیان جنگ را به خانه دشمن ببریم و باید طوری عمل کنیم که با تقویت روحیه خود‌باوری و خود‌اتکایی ما حمله نرم را علیه دشمنان آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خواجه‌سروی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دانشگاهی که می‌تواند بحث هسته‌ای را به فعلیت برساند علم هوا و فضا را در اختیار بگیرد و کارهایی از این قبیل انجام دهد در حوزه جنگ نرم نیز می‌تواند ابتکار عمل را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول