اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حوزه هنری مرکز ری

ملاک‌های ارزش گذاری فیلم طلا و مس بررسی شد

خبرگزاری فارس: ملاک‌های ارزش گذاری فیلم «طلا و مس» در «باشگاه سینما خانواده» مورد بررسی بیشتر قرار گرفت.

ملاک‌های ارزش گذاری فیلم طلا و مس بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش جایگاه فیلم طلا و مس ساخته همایون اسعدیان در راستای تحکیم خانواده با جمعی از خانواده‌های شرکت تاکسی بیسیم راه پویان ایرانیان در نگارخانه شهید آوینی «حوزه هنری مرکز ری» توسط حسن شیخ حایری برگزار و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارشناس و مجری برنامه طی سخنانی در راستای تحکیم خانواده بیان کرد: خانواده، نخستین و مهمترین نهاد در تاریخ فرهنگ و تمدن انسانی است که افراد بشری در آن تعلیم می‌یابند و با شیوه‌های زندگی جمعی و روش تفاهم با دیگران آشنا می‌شوند و با دیدن فیلم خوب، بستر فعلیت یافتن استعدادها و توانایی‌های انسانی، که بخش عظیمی از ابعاد شخصیت افراد همچون رفتارهای اجتماعی، مسئولیت پذیری، تحمل و بردباری در برابر دیگران است، در آن شکل می‌گیرد.

حامد هوشیاری در ادامه افزود: بسیاری از ناکامی‌ها و شکست‌ها نیز که به انحراف و ناسازگاری بعدی منجر می‌شود، ریشه در زندگی خانوادگی دارند که می‌توان با بستر سازی مناسب و گنجاندن فرهنگ دیدن فیلم خوب، خانواده را به سمتی مطلوب پیش برد.

وی ادامه داد: چراکه سینما، ارتباط مستقیم با مخاطب دارد و او را در گیر نقاط ضعفش می‌کند و در آن تعلیم می‌یابد و با شیوه‌های زندگی جمعی و روش تفاهم با دیگران آشنا می‌شود که این امر گامی مهم به سمت حل کردن بهتر مشکلات است.

هوشیاری خاطرنشان کرد: بی تردید، تربیت فرزندان از مهمترین و در عین حال دشوار‌ترین امور است، اما متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها به تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان چنان که شایسته است بها نمی‌دهند. آنان گمان می‌کنند که تربیت، کاری سهل و آسان است و هرکس به آسانی از عهده آن بر می‌آید. حال آن که حقیقت غیر از این است.

کارشناس برنامه در پایان عنوان کرد: اینکه هر کس با سلیقه و برداشت شخصی به تربیت فرزندان خود بپردازد و خود را از فراگیری مباحث تربیتی و راهنمایی صاحب نظران بی‌نیاز بداند خطایی بزرگ است. تمام کودکان، نوجوانان، جوانان و زوج‌های جوان، مادران و پدران، برای بهتر اندیشیدن می‌توانند نسبت به گنجاندن فرهنگ دیدن فیلم خوب بیندیشند، زیرا سینما انتقال دهنده فرهنگ ملت است و این فرهنگ در خانواده، شیوه‌ای از زندگی است که ارزش‌ها، سنت‌ها و باورها را شکل می‌دهد.

پس از صحبت‌های کارشناس برنامه، کارکنان و خانواده‌های شرکت تاکسیرانی راه پویان گستر به تماشای فیلم طلا و مس ساخته همایون اسعدیان نشستند و بعد از اتمام فیلم، جلسه نقد و بررسی این اثر توسط «حسن شیخ حائری» آغاز شد و ایشان پیرامون فیلم طلا و مس با توجه به پیام انسانی فیلم و با نگاه به پندهای کوچک و تاثیر گذار فیلم صحبت‌های خود را عنوان کرد.

حایری در ادامه گفت: «طلا و مس» حکایت یک تکامل است از صبر و حوصله، آنجا که ندای «انّ مع العسر یسرا» شنیده می‌شود و البته در این مسیر، کیمیای عشق و محبت نیز راهگشاست و هر فرد را در مسیر زندگی یاری می‌کند تا مس وجود خود را به طلای ناب تبدیل کند آنجا که حضرت خواجه شیراز نیز می‌فرماید: «از کیمیای مهر تو زر گشت روی ما/ آری به یُمن لطف شما خاک زر شود» 

وی در ادامه جلسه نقد با الگو قرار دادن فیلم طلا و مس در بحث مهارت زندگی در خانواده افزود: «طلا و مس» به مفهوم خانواده، نگاهی منطقی و واقع‌نگر دارد و می‌تواند به‌عنوان یک الگو، خانواده‌ها را در تحکیم بنیان خانواده و نگرش درست به تعامل زن و مرد در خانواده‌ها و همین‌طور تعامل والدین و فرزندان همراهی کند.

حایری در پایان خاطرنشان کرد: «طلا و مس» را می‌توان در جمله مطابق با دیالوگ گفته شده در فیلم «خوشبختی یعنی دیدن چیزهای کوچیک» خلاصه کرد. و به بررسی خود پایان داد.

این گزارش حاکی است، با پرسش و پاسخ مهمانان، با نگاه به شاخصه‌های خانواده و جایگاه زن و مرد و رفتار با فرزندان، چهارمین سلسله جلسات پخش و نقد فیلم باشگاه سینما خانواده برگزار و بولتن این برنامه با عنوان مقاله‌ای با عنوان «تاثیرات رسانه بر فرهنگ خانواده» به همراه پکیج محصولات فرهنگی به خانواده‌های شرکت کننده اهدا شد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول