اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بهار خبر داد

تجهیز شهر بهار به سیستم هوشمند کنترل از راه دور ترافیک

خبرگزاری فارس: شهردار بهار از تجهیز شهر بهار به سیستم هوشمند کنترل از راه دور ترافیک خبر داد.

تجهیز شهر بهار به سیستم هوشمند کنترل از راه دور ترافیک

علی‌اصغر شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در سال جاری نیز نهضت آسفالت در شهر بهار به طور جد پیگیری می‌شود، اظهار کرد: اگر اعتبارات شهرداری اجازه دهد و اعتبارات استانی نیز برای این مهم به موقع لحاظ شود، این نهضت با قوت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار نهضت آسفالت در شهر بهار امورات دیگری نیز در بحث خدمات و عمران شهری پیگیری می‌شود، گفت: ویژگی خاص عمران شهری ما در سال جدید به آسفالت کوچه‌ها و معابر اصلی اختصاص دارد که در این راستا زیرساخت‌ها نیز آماده شده چرا که نمی‌خواستیم مانع حفاری‌های شرکت‌های خدمت‌رسان شویم.

*اتمام صد درصدی سیستم فاضلاب شهری در بهار

شهردار بهار ضمن تقدیر از خدمات شرکت‌های خدمت‌رسان فعال در شهر بهار از جمله آب و فاضلاب به دلیل تعامل خوب با شهرداری، عنوان کرد: بر اساس حرکت بسیجی بین این شرکت‌ها و شهرداری بهار، زیرساخت‌های امور زیربنایی در شهر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در سطح شهر بهار سیستم آب و فاضلاب به صورت صد درصد به اتمام رسیده است، گفت: ما نخستین شهری در استان هستیم که سیستم فاضلاب شهری را به طور تمام و کمال به اتمام رسانده و در حال حاضر بر روی بحث اصلاح شبکه‌ها تمرکز کرده‌ایم.

*تجهیز شهر بهار به فیبر نوری و اینترنت پرسرعت

شیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهر بهار در زمینه اجرای فیبر نوری هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: فیبر نوری در همه نقاط شهر بهار اجرا شده و شهروندان می‌توانند از امکانات فیبر نوری و اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در زمینه فیبر نوری اگر شهرداری در زمینه صدور مجوز همکاری نمی‌کرد این مهم دنبال نمی‌شد چرا که شهرداران باید 70 درصد کل مبلغ قرارداد را در ابتدا بگیرند و سپس مجوز حفاری صادر کنند اما شهرداری بهار این کار را نکرد و در این زمینه تعامل کاملی برقرار کرد.

شهردار بهار با بیان اینکه در راستای اجرای نهضت آسفالت در شهر بهار استعلام مجددی از شرکت‌های خدمات‌رسان شده تا بر این اساس لیست مکان‌هایی که این شرکت‌ها درصدد حفاری آنها هستند، ارائه شود، عنوان کرد: بر این اساس متوجه شدیم بخشی از خیابان‌هایی را که قبلاً روکش و آسفالت کرده‌ بودیم، مجدداً نیاز به حفاری توسط این شرکت‌ها دارد که بر این اساس ما در راستای نهضت آسفالت مکان‌هایی را آسفالت می‌کنیم که شرکت‌های خدمات‌رسان در آن مناطق حفاری نداشته باشند یا کم باشد.

*برآورد 2 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت و لکه‌گیری در بهار

وی با بیان اینکه لیست خیابان‌ها از نظر لکه‌گیری، آسفالت و جدول‌گذاری در شهر بهار مشخص شده، تصریح کرد: برآورد ما بر این است که برای تحقق این مهم، حدود 2 میلیارد تومان اعتبار فقط برای آسفالت و لکه‌گیری در شهر بهار نیاز است.

شیری در بخش دیگری از سخنانش به بحث خدمات شهری بهار اشاره کرد و در این زمینه اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی که در سال جاری در این زمینه مورد توجه قرار داده‌ایم، بحث زیباسازی محلات و ایجاد پارک‌های محلی است.

وی ادامه داد: در سال جاری در راستای زیباسازی شهری خیابان‌ها و مزرعه محلات شهری شناسایی شده در راستای ایجاد پارک‌های محله‌ای، محوطه‌سازی، جدول‌کشی، نصب مبلمان، چراغ و نیمکت برای ایجاد استراحت‌گاه در منطقه هستیم.

*اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهر بهار

شهردار بهار از اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهر بهار در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر در حال انجام است و چند نقطه از سطح شهر در این زمینه شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر دکل‌های اصلی شهر از جمله میدان امام، میدان آزادگان، بلوار آزادگان و میدان شهرداری روبرو دکل‌هایی را نصب خواهیم کرد که بتوانیم با سیستم هوشمند کنترل ترافیکی را در سطح شهر داشته باشیم.

*تجهیز شهر بهار به سیستم هوشمند کنترل از راه دور ترافیک

شیری با بیان اینکه بهار دومین شهر در استان است که مجهز به سیستم هوشمند کنترل از راه دور خواهد شد، گفت: در این راستا فضا و مکانی را برای کنترل نامحسوس یا کنترل غیر مستقیم بر ترافیک شهر ایجاد خواهیم کرد تا بر این اساس شهرداری هدایت، کنترل و نظارت را بر امر کنترل و تردد خودروها و به ویژه خودروهای درون شهری در سطح شهر اعمال کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیش‌بینی ما نصب دوربین در چهار نقطه از شهر بهار برای کنترل ترافیک است، گفت: اعتباری که برای این موضوع پیش‌بینی شده، حدود 60 میلیون تومان است که از محل اعتبارات داخلی و استانی تأمین اعتبار نیز شده است.

*افتتاح مجتمع تجاری جزیره شادی تا یک ماه آینده

شهردار بهار در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد یک شهربازی در پارک لاله شهر بهار خبر داد و عنوان کرد: در طراحی‌های درونی این سالن از کودکان نظر گرفته شده و از نقش‌های اصلی کارتن‌های معروف تأسی شده که بعد از تأیید کلی اداره استاندارد در زمینه وسایل این شهربازی، طرح راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه جزیره شادی در شهر بهار، ابراز داشت: با پیگیری‌های خوبی که بخش خصوصی در این زمینه دارد این پروژه در حال پیگیری است و اخیراً نیز درصدد وارد کردن ماشین‌های کارتینگ هستیم که بر این اساس اواخر تابستان می‌توانیم بخشی از اقدامات جزیره شادی را به افتتاح برسانیم.

شیری با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده مجتمع تجاری جزیره شادی بهار به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با طرح ورودی شهر بهار نیز گفت: این مهم در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته که در این راستا در بحث ورودی شهر عملیات اجرایی احداث لاین از سمت بلوار کشاورز و پلیس راه و همچنین از سمت لالجین آغاز شده و ظرف یک ماه آینده ورودی به سمت بهار نیز انجام می‌شود.

*ایجاد طرح آبنمای آب و آتش برای نخستین بار در استان در شهر بهار

شهردار بهار با اشاره به طرح ساماندهی ورودی و خروجی شهر بهار نیز بیان کرد: با مشاور در بحث سیما و منظر شهری صحبت شده که بر این مبنا مبلمانی در بحث تأسیسات شهری در این منطقه طراحی شود تا منظر خوبی در ورودی و خروجی شهر شاهد باشیم.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که در شهرداری بهار به صورت آزمایشی انجام شده و طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، طرح آبنمای " آب و آتش" برای نخستین بار در سطح استان است که ظرف یک هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شیری افزود: در طرح آبنمای همزمان "آب و آتش" در شهر بهار از علم روز بهره گرفته شده که در میدان امام با اعتباری بالغ بر 12 میلیون تومان در هفته آینده به افتتاح می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بحث احداث میدان بار در شهر بهار نیز بیان کرد: در این زمینه کارگروهی تشکیل شد که در آن دو گزینه احداث میدان بار مشترک همدان و بهار و نیز مجزا بودن هر شهر در احداث میدان بار مورد بحث قرار گرفت.

شهردار بهار با بیان اینکه برای اولویت‌بندی میدان بار مشترک همدان و بهار محل پیشنهادی، بهرام‌آباد است که پیشنهاد شده شهرداری بهار نیز در آنجا 10 درصد سهام داشته باشد، گفت: اگر چه این مکان نزدیک به شهر بهار است اما این محل مورد تأیید ما نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما در حال بررسی این موضوع هستیم که کدام یک از دو پیشنهاد منفک بودن و یا سهام‌دار بودن شهر بهار در احداث میدان بار به صلاح شهر بهار است اما در نهایت هر چه مسئولان صلاح بدانند که توجیه اقتصادی آن مطرح باشد، انجام خواهد شد.

شیری در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به چرایی فعال نبودن ایستگاه دوچرخه شهر بهار، خاطرنشان کرد: در این زمینه با تربیت بدنی صحبت شده تا راه‌های واگذاری دوچرخه را به مردم بررسی کند چرا که طی توافق‌نامه‌ای همه دوچرخه‌های این ایستگاه را به تربیت بدنی واگذار خواهیم کرد تا بر اساس روش خود به مردم واگذار کند که تعداد 30 دوچرخه نیز برای بانوان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول