اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

رصد واحد تولیدکننده مایحتاج مردم محوری‌ترین برنامه سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اولویت برنامه‌های کلیدی و محور امسال رصد تولید مایحتاج و ضروری مردم و جلوگیری از خروج ارز از کارگاه‌های تولیدی و استراتژیک است.

رصد واحد تولیدکننده مایحتاج مردم محوری‌ترین برنامه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز کارگر که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه در دهه پیشرفت و عدالت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: شعارهای چند سال اخیر رهبری و دولت خدمت‌گزار حول محور توجه ویژه به اقتصاد بوده است.

وی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان یک تحول بزرگ در حوزه تولید و کار به هم‌افزایی اقتصادی اشاره کرد و افزود: در اواخر سال گذشته قانون کار با تمام مشکلات سد راه اما با هماهنگی خوب بین شرکای اجتماعی، اجتماع کارگری و نیز دولت برای تصویب قانون مدون بر حوزه قوانین کار اصلاح و اکنون در سنوات اجرا قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به سند سه‌جانبه تشکل کارگری، کارفرمایی و دولت تصریح کرد: در پرتو اصلاح قوانین کار در امر تجارت جهانی و نیز ارتباط کارفرمایی در سال گذشته در مجموع عملکرد مثبتی داشت.

وی نمونه اثرگذاری این تغییر در حوزه قانون کار در سال گذشته را تدوین 95 در صد از سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به عنوان سند نهایی اشتغال و تمام مطالبات دانست و بیان داشت: تا یک ماه دیگر این سند اشتغال در تمامی حوزه‌های کاری صنعت، کشاورزی، خدمات رونمایی می‌شود.

*تغییر وضعیت کارکنان و کارگران خرید خدمت از اقدامات سال گذشته اصفهان

قادری در ادامه با تأکید به اینکه مسئولان اجرایی و اعضای مؤثر در کارگروه اشتغال استان یک هم‌افزایی و همدلی داشته‌اند، اضافه کرد: در سال گذشته از موضوعات مهم این کارگروه تغییر وضعیت کارکنان و کارگران شرکتی به صورت خرید خدمت بود که دولت آن را در بخش‌های مختلف کار و کارگری تبدیل کرد.

وی هم‌چنین تقلیل حوادث ناشی از کار را از موضوعات اساسی و از دغدغه‌ها برشمرد و گفت: بررسی حوادث ناشی از کار از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم‌چنین از کاهش 30 درصدی حوادث در سال 90 نسبت به سال ما قبل آن خبر داد و افزود: در پی کاهش حوادث کار با آموزش در سال جاری مرکز تحقیقات و آموزش حوادث کار با هدف کاهش حوادث افتتاح می‌شود.

وی در قسمتی از صحبت‌های خود به روند رو به کاهش تعداد دعاوی و نیز شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: علی‌رغم همه مشکلات اما با سرمایه‌گذاری‌های لازم در این راستا موفق به کنترل حوزه کار و کارگر و سرمایه شدیم.

*اصلاح ساختار بخش فرسوده تولیدکنندگان در دستور کار قرار گرفت

قادری در ادامه مهم‌ترین اقدامات سال جاری خود را در حوزه‌های سازش، رصد واحدهای تولیدی دانست و گفت: هر چند دستگاه‌های مسئول به این امر توجه دارند اما باید در واحدهای تولیدی که نیاز ضروری و حیاتی جامعه است نظارت بیش‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: از برنامه‌های کلیدی و محوری که امسال در دستور کار قرار می‌دهیم رصد تولید مایحتاج و ضروری مردم و جلوگیری از خروج ارز از کارگاه‌های تولیدی و استراتژیک است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: برخی از واحدهای تولیدکننده، مواد اولیه تولید می‌کنند که با توجه به برخی از محدودیت‌ها و انحصارها برای سایر واحدهای تولید مجبوریم مواد اولیه را با ارز بیش‌تر وارد کنیم که امسال آن را رفع می‌کنیم.

وی دیگر اولویت کاری را توجه به توسعه اصلاح ساختار بخش فرسوده و تأثیرگذاری بر کیفیت و قیمت تمام شده و بهره‌وری دانست و افزود: اصلاح ساختار فرسوده در دستور کار قرار دارد.

قادری تصریح کرد: در سال جاری براساس منویات رهبر معظم و شعار امسال اداره تعاون و براساس نظرات مرکز تحقیقات و نیز نظر چهره‌های دانشگاهی در ادامه کار و حمایت از تولید با کار کارشناسی 24 مورد راهبرد اساسی را مشارکت، همراهی و همکاری شرکای اجتماعی مشخص کرده است.

وی افزود: در حوزه صیانت از نیروی کار به عنوان موتور محرک تولید همواره برنامه‌های فراوانی را دسته‌بندی کرده‌ایم که برنامه‌های فرهنگی به خصوص از طریق صدا و سیما در رأس است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا در حوزه پولی و بانکی را تقویت و توسعه کارگری توسط هیأت‌های تشخیص و شورای حل اختلاف و سازش برشمرد.

وی هم‌چنین به برخی منویات رهبری در جمع کارگران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب کارگر را همانند روحی دانستند که در مواد اولیه دمیده و همه از آن بهره می‌برند.

قادری در نقل قولی از رهبر معظم انقلاب گفت: «سرمایه نصف کار است و کار و سرمایه همانند دو بالی هستند که وقتی جمع می‌شوند تولید ملی را به وجود می‌آورند و تا به کار و سرمایه ملی احترام نگذاریم تولید ملی شکل نمی‌گیرد و تا به کار ملی احترام نگذاریم تولید ملی و نیز استقلال ملی ایجاد نمی‌شود و ملت دیگر نمی‌تواند مستقل باشد».

وی با اشاره به هفته کارگر به تقدیر از چهره‌های ماندگار کارگری توسط رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: 11 کارگر نمونه در کشور معرفی شدند که یک نفر آن از اصفهان است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول