اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

هیچ تولید‌کننده‌ای نمی‌تواند تضمین‌ بدهد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: هیچ تولید‌کننده‌ای تمایل ندارد به هیچ فرد حقیقی و حقوقی تضمین بدهد.

هیچ تولید‌کننده‌ای نمی‌تواند تضمین‌ بدهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: در شرایطی که وضعیت تولید و قیمت و عوامل دیگر همیشه در حال تغییر هستند هیچ تولید‌کننده‌ای حاضر نمی‌شود به واحدها و مجموعه‌های کارگاهی تضمینی در برآورده کردن مواد اولیه همچون سیمان بدهد.
وی افزود: قرار نیست جنسی که در سبد آزادسازی قیمت وجود دارد با شیوه و اعمال نظر کوپنی آن را محدود کرده و برای آن حد و حدودی تعیین کنیم.
این مسئول ادامه داد: کارخانه سیمان اردبیل موظف است تولیدات خود را در حداقل مصرف عرضه کند و اگر کمبودی نیز وجود داشته باشد از طرق مختلف می‌توان آن را جبران کرد.
استاندار اردبیل وضعیت بازار سیمان و عرضه آن را روان اعلام کرد و گفت: ما از برخی مصرف‌کنندگان عمده نیز خواسته‌ایم برای فصل کاری خود در انبارها سیمان دپو کنند تا مشکل مصرفی نداشته باشند.
صابری بیان داشت: اینکه کارخانه سیمان اولویت توزیع محصولات خود را به کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان اختصاص دهد پیشنهاد خوبی است و انتظار می‌رود متولیان این امر نسبت به انجام آن پایبند باشند.
 
پذیرش تجار و بازرگانان روسی در اردبیل
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به نتایج مثبت و سازنده سفر هیئت تجاری استان اردبیل به کشور روسیه، ابراز داشت:‌ ما از بازگشایی مرز داغستان از طریق جمهوری آذربایجان به روی ایرانیان حمایت می‌کنیم و معتقدیم روابط تجاری ما باید با کشورهای آسیای میانه به ویژه روسیه تقویت شود.
صابری گفت: اگر بخش خصوصی امکان حضور در بازارهای جهانی و بین‌المللی را داشته باشد به تقویت تجاری و اقتصادی استان کمک شده و در این باب ضرورت دارد در فصل مناسب برای نشان دادن ظرفیت‌های استان از تجار و بازرگانان روسی و منطقه داغستان دعوت شود تا این روابط دو جانبه ادامه پیدا کند.
وی به مزایای بازارهای جهانی به ویژه از طریق کشورهای آسیای میانه و تلاش در گسترش روابط و برپایی نمایشگاه‌های دو جانبه اظهار داشت: بنده به دلیل مقید بودن به رعایت قانون و مقررات تاکنون در سفرهای  خارجی حضور نیافتم اما اگر شرایطی مهیا شود حضور یافته و به یقین به گسترش تبادلات و مناسبات تجاری و اقتصادی و بازرگانی کمک می‌کنم.
این مسئول همچنین از برپا شدن نمایشگاه کالاهای ایرانی در داغستان، برگزاری نمایشگاه سالانه به جای کشور آذربایجان در داغستان روسیه و همچنین تقویت مناسبات تجاری، بازرگانی، بانکی، و حضور سرمایه‌گذاران استقبال کرد و خواستار تعمیق این روابط شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در بخش دیگر از سخنان خود با گله‌مندی از برگزاری نمایشگاه‌های مرسوم استان در آذربایجان، گفت: نمایشگاه آذربایجان در دوره گذشته چیزی برای عرضه و حرفی برای گفتن نداشته و به نظر می‌رسد به دلیل اشباع بازار آذربایجان باید مکان آن را به کشور هدف دیگر تغییر داد.
 وی همچنین از مسئولان سازمان صنعت، تجارت و معدن استان خواست تا موضوع پرداخت جوایز صادراتی را به جد پیگیری کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول