اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان خبر داد

جمع‌‌آوری 4.2 میلیارد ریالی زکات در دهگلان

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهگلان از جمع‌‌آوری 4 میلیارد و 242 میلیون و 46 هزار ریال زکات در طول سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

جمع‌‌آوری 4.2 میلیارد ریالی زکات در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا جمال جعفری در جلسه ستاد زکات استان که در دفتر نماینده ولی فقیه استان کردستان در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه این میزان زکات در سطح 91 روستای شهرستان و شهر دهگلان در طول سال گذشته توسط 210 نفر از عاملین زکات جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: 385 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری شده مربوط به غلات و 67 میلیون تومان آن فطریه بوده که توسط در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، 3 میلیارد و 947 میلیون و 46 هزار ریال از زکات جمع‌آوری شده این شهرستان در طول سال گذشته در راستای رفع مشکلات فقر و نیازمندان صرف شده است.

امام جمعه دهگلان به اجرای 15 پروژه عمرانی و خدماتی مختلف در سطح روستاهای این شهرستان از محل وجوه جمع‌آوری شده زکات‌ در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت:  20 درصد از کل وجوه زکات جمع‌آوری شده سال گذشته صرف اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 210 عامل زکات از قبیل ماموستایان، روحانیون و سایر اقشار در سطح 105 روستای شهرستان دهگلان در زمینه ترویج فرهنگ پرداخت زکات فعالیت می‌کنند، گفت: برای توسعه بیش از پیش این فرهنگ استفاده از ظرفیت رسانه‌ها امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دهگلان در ادامه پرداخت زکات را امری واجب بر تمام مسلمانان برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه و ایجاد عدالت در بین مردم و کم کردن فاصله طبقاتی دانست و افزود: در شرع مقدس اسلام دادن زکات یکی از واجبات دینی است و کسانی که توانایی مالی دارند ملزم به پرداخت آن هستند.

جعفری اهمیت پرداخت زکات در جامعه و توجه به این سنت پسندیده را یادآوری کرد و افزود: فرهنگ‌سازی در میان مردم برای توجه به امر زکات ضروری است و مسئولان باید این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه زکات در قرآن کریم در کنار سایر واجباتی همچون نماز و امر به معروف و نهی از منکر آمده است، ادامه داد: پرداخت زکات علاوه بر اینکه موجب ریشه‌کنی فقر در جامعه می‌شود، موجب افزایش و برکت مال نیز خواهد شد.

جعفری از خدمات ارزنده کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای رفع مشکلات و توانمندسازی نیازمندان در سطح استان و شهرستان دهگلان تقدیر کرد و گفت: این نهاد مقدس در زمینه جمع‌آوری زکات و هزینه کرد آن در راستای رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرها و روستاهای این شهرستان به بهترین شکل ممکن عمل کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش هرچه بیشتر اعضای زکات در استان و شهرستان‌ها شاهد نهادینه کردن کامل فرهنگ پرداخت زکات در جامعه باشیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول