اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

ششمین مجمع انجمن کلام اسلامی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری ششمین مجمع انجمن کلام اسلامی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قم خبر داد.

ششمین مجمع انجمن کلام اسلامی در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تاسیس انجمن کلام اسلامی حوزه در سال 83 اظهار کرد: این انجمن به دلیل جایگاهی که علم کلام در جوامع اسلامی دارد، به برخی شبهات در حوزه عقاید دینی پاسخ داده و اصول و عقاید مذهب شیعه را تبیین می‌کند.

وی به فعالیت‌های بخش پژوهشی انجمن کلام اسلامی اشاره کرد و گفت: این انجمن تاکنون همایش‌هایی در زمینه وحی کلام الهی و سیر تطور کلام شیعه برگزار کرده و در زمینه برگزاری همایش جریان‌شناسی اندیشه‌های کلام اسلام در سده اخیر مشارکت داشته است.

مسئول بخش ارتباطات و همکاری‌های علمی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه خاطر نشان کرد: انجمن کلام اسلامی نشست‌هایی در زمینه نقد کتاب آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی و مسائل کلان علمی کشور برگزار کرده و همکاری‌هایی نیز با معاونت علمی ریاست جمهوری در انجام طرح ممیزی دانش کلام داشته است.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های علمی و کلامی در نشست‌های تخصصی انجمن، موضوعات مرتبط علم کلام با سایر علوم را بررسی می‌کنند عنوان داشت: تاکنون بیش از 60 موضوع مرتبط با علم کلام در حوزه‌های مختلف علوم بررسی شده است.

اشکوری با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجمن کلام اسلامی گفت: این انجمن در بخش آموزش، دوره‌هایی برای مخاطبان خود در سطوح مختلف و موضوعات مختلف برگزار کرده تا پاسخگوی برخی نیازهای جامعه مخاطبان باشد.

وی از برگزاری ششمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی خبر داد و افزود: این مجمع در سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان یکی از شخصیت‌های فلسفی و کلامی و به منظور پاسداشت شخصیت و آثار استاد مطهری ساعت 20 و 15 دقیقه در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.

دبیر انجمن کلام اسلامی حوزه عنوان داشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره شهید مطهری و بایسته‌های کلامی که در آن دوران مطرح بوده در ششمین مجمع انجمن کلام حوزه به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مسئول انجمن کلام در ادامه گزارشی از عملکرد یک ساله انجمن در زمینه برگزاری نشست‌های علمی، جلسات و برنامه‌های علمی و پژوهشی انجمن ارائه می‌کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول