اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال:

224 هیئت مذهبی در خلخال ساماندهی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ‌خلخال گفت: 224 هیئت مذهبی در این شهرستان‌ و بخش‌های تابعه ‌شناسایی و ساماندهی شدند.

224 هیئت مذهبی در خلخال ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در خلخال اظهار داشت: امسال با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده مراسمات دینی و مذهبی با صلابت و نظم خاص و همچنین همکاری هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد برگزار می‌شود.

وی با یادآوری این‌که با شناسایی و ساماندهی هیئت‌های مذهبی در کنار حمایت و پشتیبانی مالی و برنامه‌ای سعی می‌کنیم اکثر فعالیت‌ها از تصدی‌گری دولتی خارج شود، تصریح کرد: ما در مجموعه تبلیغات اسلامی و در بخش‌های مختلف فعالیت خودمان سعی کردیم به نحوی عمل کنیم تا فعالیت‌های مذهبی رنگ و بوی مردمی به خود گرفته و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عموم مردم در پیشبرد کارها و فعالیت‌ها بهره گرفته شود.

محسنی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی پراکندگی متفاوتی دارد با ساماندهی و برگزاری نشست‌های مستمر با هیئت‌ها و اعضای فعال در مساجد در تلاش هستیم تا بتوانیم یک وحدت رویه واقعی را ‌جاری و ساری کنیم.

این مسئول از رؤسای هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد خواست برای فعالیت یک ساله خود برنامه‌ریزی مدون داشته باشند تا براساس مناسبت‌ها و ایام خاص پیش‌بینی‌ها و تدارک لازم انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود به نزدیکی ایام ولادت بانوی دو عالم و همچنین ماه رجب اشاره کرد و ادامه داد: در یک اقدام مثبت و سازنده ضرورت دارد اهمیت و جایگاه مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی به مردم بازگو شود که در این زمینه تدارک اولیه برای پاسداشت ماه پرفضیلت رجب آغاز شده و هیئت‌های مذهبی و مساجد سعی می‌کنند از این ظرفیت بهترین استفاده و بهره‌برداری را داشته باشند.

به گزارش فارس، رئیس تبلیغات اسلامی خلخال همچنین از متولیان مساجد در برپایی محافل قرآن و تلاوت روزانه یک صفحه از کلام الهی را حرکتی مثبت و سازنده توصیف کرد و بیان داشت: در این زمینه باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا علاقمندان به کتاب نورانی قرآن کریم بتوانند از مفاهیم و مبانی ارزشی و با فضیلت آن استفاده کنند.

محسنی در ادامه سخنان خود گفت: اگر بتوانیم برنامه‌ریزی‌های کیفی را در این زمینه تقویت و نهادینه کنیم بخشی از آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی برطرف شده و به حداقل می‌رسد.

در جلسه مشابه در اردبیل نیز مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی اردبیل از توسعه برنامه‌های قرآن‌آموزی در مراکز پیش‌دانشگاهی استان اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام عزیز صابر افزود: با انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دارالقرآن کریم استان با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز آموزش عالی دیگر قرار است در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم دوره‌های آموزشی برگزار شود که در مرحله اول این کار با ظرفیت دو هزار نفر به همراه صدور گواهینامه پایان دوره آموزشی از سوی دارالقرآن کریم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این مجموعه براساس اجرای اهداف و وظایف خود تعامل با ادارات و دانشگاه‌های استان را برای اعزام مربیان قرآنی در زمینه ارایه آموزش‌های قرآنی در اولویت خود قرار داده است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول