اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اردبیل هزار هیئت مذهبی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: استان حسینی و دار‌الارشاد اردبیل یک هزار و 200 مداح و بیش از هزار هیئت مذهبی دارد.

اردبیل هزار هیئت مذهبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: برای برگزاری مطلوب این آیین ملی و بین‌المللی از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و کانون شعرا و مداحان باید استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی و مداحان حسینی اردبیل علاقمند هستند در برگزاری شایسته و مطلوب این برنامه که متعلق به خود آنهاست بدون چشمداشت خاص مشارکت و همکاری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شرایط آب و هوایی اردبیل را در آبان ماه یادآور شد و گفت:‌ در انتخاب مکان برگزاری این اجلاس باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا در صورت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا با مشکلی مواجه نشویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی این اداره کل برای تجهیز بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و در اختیار قرار دادن این مجموعه به برگزار‌کنندگان این آیین اعلام آمادگی کرد.

بهروز ندایی بیان داشت: همانگونه که مردم استان راغب هستند که در برنامه‌های روز استان مشارکت فعال داشته باشند در این برنامه نیز با توجه به عشق و علاقه مردم اردبیل به ساحت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) بهتر است برنامه عمومی برای شرکت آحاد مردم در این اجلاس در فضایی گسترده تدارک دیده شود تا در کنار برگزاری همایش علمی و سخنرانی‌های تخصصی عموم مردم نیز از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل نیز در این جلسه پیشنهاد کرد برای جلسات آینده که دو هفته یک بار برگزار می‌شود از رئیس شورای شهر و شهردار اردبیل به همراه مدیرکل اوقاف و امور خیریه و نماینده‌ای از طرف هیئت‌های مذهبی یا محلات ششگانه که ریش ‌سفید و دارای نفوذ بیشتری است در این جلسات حضور پیدا کنند.

یوسف اکبری با بیان اینکه باید کمیته نظارت بر حسن اجرای کار بر تمام کمیته‌ها اشرافیت داشته باشد، تصریح کرد: اگر چه کمیته‌های مختلف در حوزه فعالیتشان تدارک مناسبی می‌بینند اما ضرورت دارد در قالب کمیته نظارت و اجرا بر اقدامات و فعالیت تمام کمیته‌ها نظارت دقیق انجام شود.

وی گفت:‌ ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا در شأن مردم وفادار به مکتب امام حسین و حضرت عباس این آیین برگزار شده و شهره جهانی پیدا کند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: نوآوری و تدارک برخی برنامه‌های متناسب با حال و هوای ماه محرم و صفر که پیشواز و استقبال حقیقی از عزاداری سید‌الشهدا است باید به گونه‌ای تدارک دیده شود تا همه مردم از معنویت و دلپذیری این برنامه‌ها بهره ببرند.

اکبری با مطرح کردن چند مکان برگزاری این آیین نظیر مجتمع فدک، ولایت، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مسجد عالی‌قاپو اظهار داشت: ‌باید فضایی را برای برگزاری این آیین تدارک ببینیم که جایگاه سنتی و تاریخی اردبیل نیز حفظ شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول