اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان:

اردبیل رتبه دوم بیکاری کشور را دارد

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ جمعیت بیکار رتبه دوم کشوری را دارد و همچنان این موضوع مورد غفلت مسئولان و مدیران حوزه اجرایی است.

اردبیل رتبه دوم بیکاری کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد عصر امروز در نشست اصولگرایان و جمعی از فعالان احزاب جبهه پایداری در اردبیل اظهار داشت: در حالی که دشمنان قسم خورده این انقلاب از طریق اقتصادی و دست گذاشتن روی عقب‌ماندگی‌ها و ضعف‌هایمان روند رو به جلوی کشورمان را به چالش می‌کشانند، معضل اشتغال همچنان به رغم سهولت تأمین زیرساخت‌های آن با چالش جدی مواجه است به طوری که این مسئله خانواده‌ها و بسیاری از دلسوزان نظام را همچنان رنج می‌دهد.

وی تصریح کرد: در نقطه مقابل این همه بی‌توجهی به حوزه اشتغال و کارآفرینی، زیرساخت‌ها و بنیه‌های اشتغال و کارآفرینی در این استان به حدی فراهم است که تنها با تکیه بر قابلیت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل می‌توان بر غول بیکاری فائق آمد.

افضلی‌فرد جای‌جای استان را پر از ثروت عظیم و ذخایر بالقوه توصیف کرد و ادامه داد: برای به فعل رساندن این ظرفیت‌ها شایسته است اقدامات گسترده تحقیقی و پژوهشی آمیخته با مؤلفه‌های تلاش و جهاد با پشتوانه علمی را انجام داد تا بستر اشتغال جوانان بهتر از هر زمان دیگر فراهم شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به رکود واحدهای تولیدی و کارخانجات مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در دور هشتم مجلس نمایندگان استان عملکرد ضعیفی داشتند به طوری که با تشکیل نشدن مجمع نمایندگان استان بسیاری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ممکن نیز به هدر رفت و خودمحوری برخی از نمایندگان بزرگ‌ترین آسیب و ضربه را به این استان وارد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی در کنار نمایندگان می‌توانستند با حمایت از سرمایه‌گذاران و با پشتوانه قوی سرمایه‌ای و پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال و تولید مولد کمک کنند امروز شاهد تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی نبودیم و بسیاری از اقدامات حوزه اشتغال نیز عقیم نمی‌ماند.

 

تکمیل راه‌آهن 28 درصد پیشرفت تا یک سال آینده وعده معجزه‌ای است

به گزارش فارس، کاندیدای جبهه متحد اصولگرایی در اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اظهارات و وعده‌های بی‌سرانجام در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اضافه کرد: مسئولی که اعلام می‌کند پروژه راه‌آهن 28 درصد پیشرفت استان تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد یا به معجزه معتقد است یا این‌که از توان و بضاعت مسئولان استان غافل و بی‌خبر است چرا که امکان ندارد چنین اتفاقی رخ داده و در یک فرآیند یک ساله 75 درصد کار را با آن همه سختی و مسافت طولانی انجام داد.

افضلی‌فرد در ادامه سخنان خود همه اهالی حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را به مشارکت در انتخابات فرا خواند و گفت:‌ برای شکل‌گیری مجمع قوی و نیرومند نیاز به انسان‌های کارآمد، متخصص و توانمند داریم که با همکاری و تعامل همدیگر بتوانند مسیر رشد و آبادانی استان را هموار کرده و ضعف‌ها را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول