اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضا سراج در نشست بررسی نظرات ارتباط با آمریکا:

کاخ سفید با شعار رابطه با ایران درصدد مهار امواج بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: آمریکا می‌خواهد به وسیله رابطه با جمهوری اسلامی ایران روند شکل‌گیری و بیداری اسلامی در منطقه و جهان را کنترل بکند.

کاخ سفید با شعار رابطه با ایران درصدد مهار امواج بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا سراج ظهر امروز در نشست بررسی نظرات رجال سیاسی در مورد ارتباط با آمریکا تحت عنوان "مرعوبین شیطان " در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز که از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا در سناریوی چند وجهی و پیچیده تلاش می‌کند عامل انسجام و وحدت ما را به کانون اختلاف و چالش تبدیل کند که یکی از این سناریوها مذاکره و رابطه با آمریکا است.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه آمریکا از همۀ ظرفیت‌های خود برای رابطه با ایران استفاده می‌کند، تصریح کرد: مذاکره و تعامل آمریکا با ایران کلید پیروزی برای دموکرات‌ها و به خصوص پیروزی اوباما در انتخابات است.

به گفته وی این رابطه همچنین نقش تعیین‌کننده بر عامل وحدت اروپا با آمریکا، کاهش فشار اسرائیل علیه آمریکا، مدیریت بیداری اسلامی در منطقه و جهان همچنین کمتر شدن چالش‌های اقتصادی آمریکا دارد.

 رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه با بیان اینکه آمریکا برای مذاکره و تعامل با ایران شش روند را دنبال می‌کند، یادآور شد: کشور آمریکا برای مهار افول صهیونیست‌ها در جهان، افول آمریکا، سقوط رژیم‌های دست‌نشانده آمریکا در منطقه، کنترل بیداری اسلامی و کنترل قدرت جمهوری اسلامی ایران نیاز به یک استراتژی دارد که این موارد را مدیریت کند که بهترین مسئله را مذاکره و تعامل با ایران می‌داند چرا که ایران در پنج عامل موثر نقش تعیین‌کننده دارد.

سراج در ادامه با بیان اینکه بسیاری از منافع آمریکا در منطقه و جهان از رابطه با ایران به دست می‌آید، تصریح کرد: آنهایی که فکر می‌کنند رابطه با آمریکا به نفع ایران است در اشتباه هستند چرا که در صورت مذاکره با آمریکا ایران هیچ چیزی را به دست نخواهد آورد.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه یادآور شد: در حال حاضر رابطه با آمریکا صرفاً مذاکره تنها نیست بلکه یک سناریوی راهبردی از پیش طراحی شده است که می‌خواهند در داخل ایران فتنه ایجاد کنند و با تجزیه ایران، نفوذ و قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران را بگیرند.

وی با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که آمریکا در مذاکره با کشورها صادق نبوده و همیشه در حفظ منافع خویش است، تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد به وسیله رابطه با جمهوری اسلامی ایران روند شکل گیری و بیداری اسلامی در منطقه و جهان را کنترل کند.

سراج در پاسخ به این پرسش که ملت ایران در مورد رابطه با آمریکا به دنبال چه چیز است، خاطرنشان کرد: ایران به دنبال احقاق حق ملت ایران، آزادی ملت‌های در بند کشیده شده از سوی آمریکا، عزت و سربلندی کشور همچنین به دنبال استقلال همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف است.

وی در جواب پرسش یکی از دانشجویان که چرا ما مذاکره با آمریکا را قبول نداریم و رابطه ما با دو کشور روسیه و چین در سطح خوبی است، افزود: رابطه ایران با چین و روسیه براساس حکمت، مصلحت و بیشتر به خاطر منافع مشترک صورت می‌گیرد و آنچه در این خصوص مهم است عزت و اقتدار ملت ایران است زیرا در رابطه با این کشورها عزت ملت ایران زیرسؤال نرفته است.

رئیس سابق بسیج دانشجویی کشور با اشاره به روند شکل‌گیری بیداری اسلامی، در رابطه با تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران به دلیل پافشاری ایران بر داشتن دانش هسته‌ای و در مورد مذاکره با آمریکا اظهار کرد: ملت ایران در جریان باشند که مذاکره کلید برطرف کردن و لغو تحریم‌ها نخواهد شد چرا که آمریکا در مذاکره با سایر کشورها نشان داده است که صادق نبوده و هرجا منافع آمریکا اقتضا کند، با ملت‌ها و کشورها همکاری می‌کند. 

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول