اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

صدور 53 هزار گواهینامه مهارت برای قالیبافان اصفهانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در سال گذشته 53 هزار و 373 نفر از قالی‌بافان موجود در سراسر استان اصفهان گواهینامه و تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

صدور 53 هزار گواهینامه مهارت برای قالیبافان اصفهانی

مسعود دانشمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای اصفهان به دنبال صدور گواهینامه مهارتی برای قالی‌بافان است، اظهار داشت: هر ماه آزمون‌های کتبی و عملی برای دو گروه از این افراد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون‌های کتبی و عملی به قالی‌بافان با‌سواد اختصاص دارد، اضافه کرد: هم‌چنین فنی و حرفه‌ای برای قالی‌بافانی که بی‌سواد هستند تنها آزمون‌های عملی را برای سنجش و ارزشیابی مهارت‌های آنها برگزار می‌کند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته 53 هزار و 373 نفر از قالی‌بافان موجود در سراسر استان اصفهان گواهینامه و تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر ماهه تعداد چشم‌گیری از این قشر جامعه برای دریافت گواهینامه و تأییدیه مهارت از برگزاری این آزمون‌ها استقبال می‌کنند، ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه جاری نیز حدود 3 هزار نفر از قالی‌بافان با‌سواد برای شرکت در آزمون‌های مهارتی و دریافت گواهینامه مهارت ثبت‌نام کرده‌اند.

دانشمند با اشاره به اینکه ایجاد بازار کار، اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای این افراد از مهم‌ترین اهداف برگزاری این آزمون‌ها به شمار می‌رود، تأکید کرد: قالی‌بافان بی‌سواد نیز از سوی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های قالی‌بافی به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و سپس آزمون‌های مهارتی نیز به صورت عملی میان این افراد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی افراد باید از گواهینامه‌های مهارتی برخوردار باشند، بیان داشت: آزمون‌های مهارتی قالی‌بافان در سال جاری نیز در پنجم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول