اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان خبر داد

صدور 1008 کارت شناسایی برای قالیبافان سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال جهاد اقتصادی، هزار و هشت نفر از قالیبافان سیستان و بلوچستان کارت شناسایی قالیبافی دریافت کردند.

صدور 1008 کارت شناسایی برای قالیبافان سیستان‌وبلوچستان

ایرج حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از پیشینه تاریخی بالایی به ویژه در بافت فرش دستباف برخوردار بوده لذا در سال جهاد اقتصادی و به منظور حمایت از این هنر، اقدامات ویژه و مناسبی برای قالیبافان استان صورت پذیرفته است.

وی افزود: در سال جهاد اقتصادی و به دلیل شناسایی و شناسنامه‌دار کردن قالیبافان، بیش از 1000 قطعه کارت شناسایی برای قالیبافان و دیگر حرفه‌های فرش دستباف صادر شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان داشت: در طول این سال بیش از 750 قالیباف استان به بیمه معرفی شدند که 593 نفر از آنها دفترچه بیمه تأمین اجتماعی خود را دریافت کرده‌اند که این موضوع یکی از حمایت‌های دولت برای هنر صنعت فرش دستباف در این خطه از میهن اسلامی است.

حسن‌پور اضافه کرد: آموزش یکی از راه‌های افزایش کیفیت تولیدات فرش دستباف است که بر همین اساس چهار دوره آموزشی با عنوان دوره‌های به‌بافی به مدت 80 ساعت برای تعداد 140 بافنده با حمایت سازمان برگزار شده است.

وی گفت: همچنین یک دوره آموزشی بلند مدت نیز در زاهدان و زابل در سال جهاد اقتصادی برگزار که تعداد 180 نفر در این دوره شرکت و موفق به کسب گواهینامه شدند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 327 طرح مشاغل خانگی به مبلغ 99 میلیارد و 300 میلیون ریال به کار گروه اشتغال معرفی و 56 طرح به مبلغ یک‌میلیارد و 680 میلیون ریال تا پایان سال جذب و مابقی نیز در حال پرداخت است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول